نحوه  ریست کردن رمز Domain Administrator

– خوب فرض را بر این می گذاریم که رمزعبور Local Administrator را طبق روش گفته شده ریست کرده اید و در واقع آنرا خالی کرده اید ، بعد از اینکه ویندوز Domain Controller شما بوت شد کلید F8 را مرتبا بزنید و گزینه Directory Service Restore Mode را انتخاب کنید ، در این حالت شما می توانید با استفاده از رمز عبور Local Administrator خود وارد سیستم شوید که در حال حاضر خالی است ، این در واقع همان رمز عبوری است که در زمان ایجاد Domain Controller برای ریکاوری از شما سئوال شد و شما قطعا آن را فراموش کرده اید. به هر حال با حالت Safe Mode این قسمت Boot خواهد شد.
۲-زمانیکه با صفحه Login ویندوز مواجه شدید در قسمت نام کاربری administrator و در قسمت رمز عبور نیز نیازی نیست چیزی بنویسید و فقط کلید Enter را بزنید تا وارد محیط ُSafe Mode شوید. در اینجا دو فایلی که قبلا نام بردیم به نامهای srvany.exe و instsvr.exe را به همراه فایل cmd.exe برای اجرا شدن Command Prompt را در پوشه ای دلخواه کپی کنید ، ترجیجا آنها را در پوشه Temp سیستم قرار دهید.

hyt

-بعد از اینکه فایل ها را در محل مورد نظر در پوشه Temp کپی کردید بر روی فایل cmd.exe در همان مسیر دابل کلیک کنید تا باز شود و دستور زیر را وارد کنید :

srvany

–بعد از اینکه دستور بالا را وارد کردید وارد محیط regedit شوید و به مسیر زیر بروید :

power

یک subkey به نام Parameters ایجاد کنید و مقادیر زیر را در آن وارد کنید

uy

parm

بعد از اینکه کلید های بالا را در رجیستری ایجاد کردید از محیط رجیستری خارج شوید ، وارد کنسول Services. MSc از طریق Run شوید و مطمئن شوید که سرویس جدیدی به نام PWRESET در سرویس های سرور ایجاد شده است ، بر روی آن راست کلیک کنید و Properties بگیرید و مطمئن شوید که Startup Type آن بر روی Automatic قرار گرفته است و همچنین در تب Logon گزینه Allow Service to Interact with Desktop تیک خورده است.

swq

حالا کامپیوتر را Restart کنید و اینبار که Domain Controller شما بوت شد به جای نام کاربری Administrator و به جای رمز عبور کلمه P@ssw0rd را وارد کنید تا وارد Domain Controller شوید ، رمز شما ریست شدن است. به این نکته توجه کنید که در صورتیکه سرویس PWRESET همچنان بر روی سیستم شما فعال بماند همیشه رمز شما ریست می شود ، بنابراین با استفاده از دستور زیر این سرویس را از کامپیوتر حذف کنید ، وارد Command Prompt شوید و دستور زیر را وارد کنید :
۱
۲

net stop PWRESET
sc delete PWRESET