نظرات مختلف بسیاری در مورد بهترین روش طراحی وب سایت وجود دارد. با این حال وقتی زمان طراحی وب سایتی که واقعاً موجب فروش خدمات و یا کالا می شود فرا می رسد، انتخاب های شما بسیار محدودتر می شود. فکر می کنید چرا؟ اگر وب سایتی می خواهید که موجب فروش شود، باید اصول و قوانین ثابت شدهء فروش و بازاریابی اینترنتی را رعایت فرمایید.

اما گام اول برای طراحی وب سایت، شفاف سازی نیازها و آنچه هدف شماست می باشد. بازده اصلی و نتیجهء اولیهء وب سایت شما چیست؟ آیا لیستی از خواسته های خود از طراحی وب سایت را تهیه نموده اید؟ آیا مطالب وب سایت خود را با چشم انداز تعامل با مشتریان ارائه کرده اید؟ آیا کار وب سایت شما فروش یک محصول است یا تولید؟

فقط زمانی که دقیقاً بدانید چه کاری می خواهید انجام دهید، قادر به دستیابی به آن خواهید بود.

تبدیل شدن طراحی وب سایت شما به یک الگو بعد از استفاده از روشهای اثبات شده
وب سایت شما فروش خود را با یک کپی قوی شروع می کند. اما این فقط شروع ماجرا است . کپی به تنهایی قادر به انجام کاری در طراحی سایت نمی باشد.

تبلیغات دارای اشکال مختلفی می باشد: وب سایت ها ، فرم های فروش، بروشورها، اسکریپت های ویدئویی و روشهای دیگر. فکر می کنید در بازاریابی های آنلاین موفق، چه چیز مشترکی در تبلیغات آنها وجود دارد؟ آنها از روشهای تبلیغاتی ثابت شده ای الگو گرفته اند. این بدان معنی است که از رسانه های خاص برای تبلیغات و یا بازاریابی آنلاین خود استفاده می کنند. و حالا فکر می کنید طراحی وب سایت هایی که منجر به فروش می شوند در چه چیزی با یکدیگر مشترک می باشند؟ بله، این وب سایت ها از استراتژی های موفق بازاریابی آنلاین ( به صورت مستقیم) و کپی رایت در دنیای واقعی الگو گرفته اند.

حال فکر می کنید چرا بازاریابی آنلاین مستقیم عمل میکند و چرا دیگر روش ها جواب نمی دهد؟ زیرا بازاریابی آنلاین به صورت مستقیم، قابل اندازه گیری می باشد و اینترنت هم به عنوان یک رسانه، نسبت به دیگر رسانه ها به بازاریابی مستقیم نزدیکتر می باشد. در نهایت، بازاریابی اینترنتی مستقیم، بر مبنای پاسخ گویی است و نه بر مبنای آگهی و یا ایجاد تصاویر؛ هدف اصلی این روش فروش می باشد و نه هیچ چیز دیگر.

چرا پیشنهادات شما در وب سایت اهمیت ویژه ای دارد؟
علاوه بر کپی طراحی، دو مورد مهم دیگر برای بررسی و رسیدگی در طراحی وب سایتی که منجر به فروش می شود، وجود دارد. که اولین مورد آن پیشنهادات وب سایت شما می باشد. در حالی که اکثرآً تاکید بسیار زیادی بر روی تیتر(عنوان مطلب) دارند، که در واقع ایجاد و ارائه یک مطلب قانع کننده است. که البته پیشنهادات شکست ناپذیر وب سایت خیلی مهم است. فکر می کنید چرا؟ بدون ارائه پیشنهاد و عرضهء خدمات در طراحی وب سایت، آن هم با تمام مواردی که می تواند در یک پیشنهاد وجود داشته باشد، امکان پذیر است؛ اما نمی تواند هیچ فروشی برای وب سایت شما داشته باشد.

مطمئن باشید یک عنوان خیره کننده برای جذب خواننده یک مسئلهء حیاتی در وب سایت می باشد. با این حال تمامی این موارد و روشها از تیتر گرفته تا مقدمه و متن مطالب کپی را می توانید به کار ببرید واگر پیشنهاد وب سایت و آنچه ارائه می کنید عمل نکرد، بدانید که روش های کاربردی شما در طراحی وب سایت پاسخگو نبوده و یا کاربردی نمی باشد. پیشنهاد شما وقتی عمل می کند که وب سایت شما اقدام به عرضهء مستقیم کرده (در واقع آنچه در وب سایت خود ارائه می کنید) و به خواسته ها و درخواست های بازار مورد نظر خود توجه نمایید.

بدون استفاده از استراتژی مناسب در فروش، کپی یک طراحی بسیار خوب هم بی فایده خواهد بود
جزء نهایی یک طراحی وب سایت موفق، داشتن استراتژی خوب در فروش می باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که از نتایج عملکرد وب سایت خود قبل از شروع آگاه شوید. اگر هدف اصلی وب سایت شما تولید می باشد، برای ایجاد لیست در وب سایت نیاز به ساخت capture pages دارید. از طرف دیگر اگر صفحات وب سایت شما مربوط به فروش یک محصول می باشد، باید یک صفحهء پر بازدید ایجاد نمایید. صفحهء پر بازدید یعنی بازاریابی مستقیم در یک صفحه و معادل تبلیغات مستقیم از طریق ایمیل ( بازاریابی ایمیل) می باشد.

ویژگی های اصلی آن فرم فروش، می باشد، اما بسیاری دیگر از ساختار ها و عناصر در طراحی وب سایت، هنگامی که با یکدیکر همراه باشند، کار کرده و منجر به فروش می شود. صفحهء پر بازدید ممکن است دارای بخش ارسال نظرها، منابع ، کادر منابع نویسنده و یا دیگر اطلاعات باشد. این صفحه به تصمیم گیری خرید مشتریان کمک زیادی می کند.

در بحث استراتژی فروش، موارد و ملاحظات زیادی وجود دارد. اما این موارد تعدادی از مهمترین ها در مورد استراتژی فروش در طراحی وب سایت هستند. توجه داشته باشید که من هنوز زیاد در مورد کپی طراحی صحبت نکردم و هنوز صحبتها و نکات ناگفته زیادی در این مورد وجود دارد. این طور نیست!

بسیار هیجان انگیز است که در مورد قابلیت ها و امکاناتی که برای تبدیل یک کپی خیلی بد به یک کپی خیلی خوب، بیشتر بدانید. اما به هر حال فقط این موضوع نیست که خیلی مهم است! به همین دلیل است که اغلب بازاریابان اینترنتی از نتایج بدست آمده بسیار متعجب می شوند. اگر دست از سرزنش و بد گویی از کپی طراحی بردارید، خواهید دید که حتی یک کپی بد از طراحی وب سایت هم گاهی نتیجه مناسبی دریافت می کند. البته اگر بقیه مسائل و موارد طراحی وب سایت در آن رعایت شده باشد.

پس از ایجاد یک پیوند صحیح بین بازار مورد نظر در اینترنت و پیشنهادات وب سایت شما و همچنین بکارگیری استراتژی بازاریابی آنلاین، شما در مسیر صحیح قرار خواهید گرفت. هنگامی که ریتم اجرای شما تمامی موارد ذکر شده در طراحی وب سایت را رعایت نمایید. در این صورت برای خواننده انگیزه ای برای انجام فعالیت در وب سایت خود ایجاد می کنید.