چهار کارشناس از سیستم‌های برگزیده خود در اظهاراتشان طرفداری کردند که عبارتند از: مایکل دیگونیا و پرستون گرالا و دیوید رامل و جیمز ترنر

از زمان پیدایش کامپیوتر تا به امروز رقابت سیستم عامل‌ها برای تصاحب هر چه بیشتر بازار شروع شده و هنوز ادامه دارد در حالی که هر کدام ادعا می‌کنند برتری بسیار بیشتری نسبت به دیگری دارند.

سیستم عامل‌های مکینتاش، لینوکس و بسیاری دیگر از سیستم عامل‌های موجود در طول سال‌های متمادی هواخواهان جدی خود را داشته‌اند اما حقیقت این است که اکثر کاربران خانگی و تجاری به راحتی اولین انتخابشان نسخه‌های مختلفی از سیستم عامل محبوب جهان یعنی ویندوز است. البته با آمدن ویستا اوضاع اندکی تغییر کرد. برای اولین بار است که است که سیستم عامل شرکت مایکروسافت با استقبالی بسیار سرد از سوی کاربران و انتقاداتی بسیار آتشین از سوی کازشناسان مواجه می‌شود.جدای از سردرگمی به خاطر نسخه‌های متعدد ویستا، این سیستم عامل نیاز به سخت افزارهایی قوی دارد و همچنین ویژگی‌های امنیتی جدیدش زیاد از حد سخت‌گیرانه هستند و به همین خاطر کاربران برای مهاجرت به این سیستم عامل به سختی مقاومت می‌کنند و یا در فکر استفاده از دیگر سیستم عامل‌های موجود هستند و یا ویندوز ایکس‌پی را دو دستی چسبیده‌اند.