فعالیت های وب سایت بخش جدید و مهمی از الگوریتم گوگل است که در جهت رتبه بندی وب سایت هایی که از ترکیب کلمات کلیدی خاص استفاده کرده اند کاربرد دارد. این بخش” جنبه های مختلف فعالیتهای وب سایت ” به تازگی توسط گوگل ساخته شده و بخش جدائی ناپذیر از روند رتبه بندی وب سایت ها می باشد.

اخیراً برخی موتورهای جستجو شرکتهای تولید کننده و عرضه کنندهء‌ نوار ابزار برای مرورگر ها که جهت بررسی مسیر فعالیت های کاربران می باشد را خریداری کرده اند. با این کار گوگل قادر به نظارت بر منابع مختلف ارائهء ترافیک وب سایت ها خواهد شد. حتی توانایی نظارت بر آن دسته از وب سایت هایی که نرم افزارهای تجزیه و تحلیل بر روی آنها نصب نیست، خواهد داشت.

در ابتدا، این محتویات وب سایت بوده که مهم ترین موضوع برای بهینه سازی سایت و دستیابی به رتبه خوب در موتورهای جستجو بوده است. زمانی در سال ۱۹۹۰ که بهینه سازی سایت محتوا و اغلب اوقات بیش از آنچه در حال حاضر بر بهینه سازی محتوا اصرار داشتیم؛ در واقع این تمام چیزی بود که برای رسیدن به یک ترافیک مناسب برای وب سایت از موتورهای جستجو لازم بوده است. سپس گوگل اهمیت اتصال به بک لینک ها را به الگوریتم خود اضافه کرد. این اتصال به سادگی رخ می دهد، بدین صورت که لینک یک وب سایت به لینک سایت های مختلف پیوند خورده و متصل می شوند.

گوگل هر آنچه به عنوان مقیاس رتبه بندی معرفی کرده به اجرا می گذارد. که این مقیاس با نصب نوار ابزار گوگل در هر صفحه ای قابل مشاهده خواهد بود. این ابزار نه تنها تعداد بک لینک ها بلکه کیفیت آنها را نیز بررسی می نماید. همه چیز باید در این امر مساوی باشد. کیفیت و کمیت بک لینک سایت گیرنده، آن سایت را قادر ساخته که توسط کلمات کلیدی در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب نماید.

برای مدتی عمدتاً محتوای وب سایت در بک لینک ها، برای مورد پذیرش قرار گرفتن از طرف گوگل گوگل مهم بوده و این امر به منظور تشخیص چگونگی نوشتن محتوا توسط کلمات کلیدی خاص می باشد. البته راهکارهای مختلفی برای دستکاری بک لینک وجود دارد. که از جمله این راهکارها، برنامه ها و نرم افزارهای قابل دسترسی هستند که در مدت زمان کوتاهی قادر به بدست آوردن حجم زیادی بک لینک می باشد. گوگل نیز در جریان در دسترس بودن این برنامه ها برای مدیران وب سایت ها بوده و به همین جهت برای تعداد بک لینک ها و مدت زمان برقراری لینک برای وی سایت های لینک دهنده، محدودیت اعمال کرده است.

به عبارت دیگر گرفتن تعداد زیادی بک لینک خیلی زود باعث ایجاد رتبهء ضعیف در لیست موتورهای جستجو شده و حتی گاهی موجب مسدود شدن وب سایت می شود.البته این موضوع به تشخیص گوگل مرتبط می باشد. یعنی اگر برای بدست آوردن رتبه بندی، از دستکاری بک لینک ها استفاده شود، نتیجه آن موجب مسدود شدن وب سایت شما خواهد شد. از آنجایی که دستکاری در سیستم بک لینک ها روش های زیادی وجود دارد، گوگل اقدام به ساخت ” فعالیت های سایت” کرده و آن را مهم ترین بخش جهت سنجش در رتبه بندی وب سایت ها قرار داده است. در واقع ” فعالیت های سایت” به سادگی قادر به هدایت ترافیک به صفحهء وب سایت مشخص شده از منابع مختلف می باشد.

به عنوان مثال برای داشتن ترافیک از یوتیوب، تویتر، فیس بوک،‌دایرکتوری های مقالات، وبلاگ ها، تالارهای گفتگو و دیگر وب سایت ها به یک صفحهء مشخص؛ تمای اینها را در نظر بگیرید که موجب ایجاد ترافیک وب می شوند. توجه داشته باشید که فعالیت های سایت توسط نرم افزار های آنالیز گوگل بررسی می شود. همچنین با خرید بسیاری از نوار ابزارهای مرورگر ها و نصب آن می تواند این کار را انجام دهد.

مدیران وب سایت باید در نظر داشته باشند که امروزه کیفیت محتوا و بک لینک ها تنها چیزهایی برای بهینه سازی سایت موتورهای جستجو نمی باشد. بنابراین جنبهء مهم دیگری از سئو، فعالیتهای سایت بوده که باید آنرا در نظر داشت. برای یک وب سایت جدید، در ابتدای کار ایجاد ترافیک همواره دشوار بوده است. برخی از سریع ترین راه ها برای بدست آوردن ترافیک وب سایت از انواع گوناگونی از منابع، بازاریابی ویدئو، بازاریابی مقاله و شبکه های اجتماعی می باشد.

پیاده سازی تمامی این روش ها بسیار ساده بوده و به منظور ارائه فعالیت های وب سایت برای گوگل بسیار ضروری بوده و به جهت رتبه بندی خوب مورد نیاز می باشد. به خاطر داشته باشید رقابت بیش از حد برای بدست آوردن جایگاهی در رتبه بندی، اهمیتی نداشته و برای دستیابی به رتبهء صفحهء اول موتورهای جستجو به “فعالیت سایت” نیاز دارید.