پهنای باند و محدودیت سرعت

گذشته از کار هایی که طراح وب انجام می دهد بهینه کردن برنامه های فلش بسیار سخت است و می تواند حجم وب سایت را بسیار بالا ببرد و آنرا کُند کند. و برای اینکه بسیاری از برنامه های فلش اجرا شود باید کل آن دانلود شود. برای اینکه گذشت زمان کمتر احساس شود گرافیک های شمارش معکوس و از این گونه قرار می دهند اما باز هم بسیاری منتظر نمی شوند.

برگشت به صفحه قبل

یکی از پرکاربرد ترین آیکون هایی که در مرور گر های مختلف استفاده می شود آیکون بازگشت به صفحه قبل است اما بیشتر برنامه های فلش این قابلیت را غیر فعال می کنند بنابراین هنگامی که کاربر می خواهد به صفحه قبل بازگردد دچار مشکل می شود و باید دوباره آدرس آن صفحه را پیدا کند. شاید بعضی کاربران این کار را انجام دهند ولی برخی هم هستند که از گشت زنی در وب سایت شما پشیمان می شوند و به راحتی صفحه را می بنندند.

موتور های جستجو نمی توانند فلش را بخوانند

از آنجا که فلش بیشتر از تصویر تشکیل شده است تا متن و کاونده های بیشتر موتور های جستجو فقط می توانند متن ها را بخوانند و نمی توانند تصاویر را تشخیص دهند به علاوه اینکه بعضی از موتور های جستجو فقط از لینک ها استاندارد HTML پشتیبانی می کنند و با لینک های فلش مشکل دارند. به همین دلیل است بسیاری از کسانی که می خواهند وب سایتی را که با فلش طراحی شده است بهینه سازی کنند به سختی می توانند رانکینگ آنرا افزایش دهند. یکی از راههای حل مشکل این است که یک کپی HTML هم از وب سایت خود داشته باشید.

فلش نیاز به پلاگین دارد.

در حالیکه بیشتر مرورگر ها پلاگین ها را به صورت از پیش نصب شده با خود دارند اما بعضی شرکت ها این قابلیت را از مرورگر های خود حذف کرده اند.

بعضی کاربران علاقه ای به صفحات ساخته شده با فلش ندارند.

همانطور که با فلش می توان گرافیک های انیمیشن و افکت های صدا دار جذاب ساخت بسیاری به این گرافیک ها به چشم یک مزاحم نگاه می کنند. این قضیه زمانی بیشتر خودنمایی می کند که از گرافیک های فلش برای بنر های تبلیغاتی و فقط تزیین صفحه استفاده می شود.

آیا باید از فلش استفاده کرد؟

فقط طراح وب و صاحب وب سایت می تواند در این باره تصمیم بگیرد. فلش ابزار فوق العاده ای است با استفاده از آن می تواند بازی، انیمیشن و ویدیو به وب سایت خود اضافه کنید و اگر این ویژگی ها برای شما مهم است باید از فلش استفاده کنید.

از فلش جایی استفاده کنید که کمک می کند.

سایت های کمی هستند که با استفاده صرف از فلش موفق شده اند. مشکلات مربوط به موتور های جستجو، در دسترس بودن و رضایت کاربر مرا وادار می کند که به شما توصیه کنم از فلش برای کل وب سایت خود استفاده نکنید. در حقیقت حتی گوگل توصیه می کند از فلش فقط هر جا که به آن نیاز هست استفاده کنید.

هیچگاه با استفاده از فلش به صفحات خود لینک ندهید

استفاده از فلش برای لینک دادن به صفحات داخلی می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد و ظاهر زیبایی به وب سایت شما ببخشد اما این لینک ها برای وب سایت شما و بهینه سازی آن در موتور های جستجو بسیار مهم هستند گذشته از اینکه پهنای باند زیادی اشغال می کنند و همچنان که در بالا گفته شد دسترسی به صفحات و چرخ زدن در میان آنها برای کاربر مشکل تر می شود.