مزایای موبایل وب در مقایسه با اپ های موبایل:

عدم وابستگی به سیستم عامل های موبایل: وقتی شما یک صفحه موبایل وب طراحی می کنید، سایت مذکور براحتی توسط هر مرورگری در هر دستگاهی قابل رویت است. درحالی که اگر بخواهید app بنویسید، باید برای چندین سیستم عامل (مانند اندروید، آی او اس، ویندوز فون ، سیمبیان و ….) برنامه های جداگانه ای بنویسید.
به روز رسانی راحت: مسلما در ماه ها و سالهای بعد، نیاز دارید که نسخه موبایل خود را به روز رسانی کنید و تغییراتی در آن ایجاد کنید. اگر شما یک موبایل‌وب داشته باشید، براحتی آنرا تغییر داده و با آپلود سایت، کلیه کاربران شما نسخه جدید را خواهند دید. در حالیکه اگر اپ موبایل خود را بخواهید به روز کنید، باید برای چندین سیستم عامل آنرا به روز کنید و تازه منتشر بمانید تا کاربران، برای به روز کردن اپ موبایل تشریف بیاورند!
امکان پیداشدن در موتورهای جستجو:  اگر شما یک وب سایت موبایل داشته باشید، می توانید امیدوار باشید که در جستجوهای گوگل و بینگ به مقام خوبی برسید و کم کم مشتری های جدیدی پیدا کنید. اما برای گسترش اپ موبایل، باید چشم به مارکت های اپلیکیشن موبایل داشته باشید. در بسیاری مواقع ممکن است این مارکت ها اپلیکیشن شما را برای دانلود کاربران، منتشر نکنند و به همین دلیل وابستگی همیشگی شما به این مارکت ها وجود دارد.
در دسترس بودن: کاربران به راحتی می توانند لینک سایت موبایل شما را برای یکدیگر ارسال کنند. کاربر مقصد نیز بدون نصب برنامه خاصی، می تواند سایت شما را ببیند و این مزیت بزرگی است. درحالیکه اگر شما یک اپ داشته باشید، امکان تست آن بدون نصب برنامه ممکن نیست و بسیاری از کاربران، از نصب برنامه های جدید و ناشناس سر باز می‌زنند.
سایت موبایل قابل دور انداختن توسط کاربر نیست: یک تحقیق نشان داده است که کاربران از اپ های جدید معمولا برای مدت ۳۰ روز یا کمتر استفاده می‌کنند و سپس آنرا از گوشی خود پاک میکنند. (مگر اینکه آنرا مفید بیابند و برای همیشه از آن استفاده کنند). این مشکل در مورد سایتها وجود ندارد و کاربر می تواند هر وقت مایل بود به وب موبایل شما سر بزند.
هزینه پیاده سازی: هزینه ساخت یک وب موبایل، بسیار کمتر از ساخت چندین اپ موبایل برای سیستم عامل های گوناگون است و اگر شما هنوز برای تجارت خود به فکر خرج های میلیونی نیستید، بهتر است دور اپ موبایل را خط بکشید.