تبلیغات متنی یکی از رایج ترین منابع درآمدی سایتهای تفریحی خدماتی هستند. در تاریخ ۱۵ ماه می ۲۰۱۳ مدیر بخش مبارزه با اسپمرها در گوگل، Matt Cutts بر روی اکانت توییتر خود اعلام کرد که پس از آپدیت جدید پنگوئن چندین هزار سایت که به فروش بک لینک میپردازند جریمه خواهند شد.
ولی بطور دقیق مشخص نکرده است که چه نوع ازاین تبلیغات و اشتراک گذاری لینک را مورد هدف قرار داده اند. از آن روز به بعد سایتهای زیادی با افت شدید در ورودی گوگل و میزان بازدید سایت خود مواجه شدند و اگر شما هم جزو این سایتها هستید واز تبلیغات متنی استفاده میکنید به احتمال زیاد مورد هدف آپدیت پنگوئن ۲ قرار گرفته اید.
ولی هفته گذشته Matt Cutts دوباره در اکانت توییتر شخصی خود اعلام کرد که هدف الگوریتم جدید سایتهایی هستند که به فروش تبلیغات متنی و بک لینک مشغولند و از این راه به افزایش پیج رنک دیگر سایتها کمک میکنند.

تبلیغات متنی یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روشهای تبلیغات بوده و هر روز بر سایتهای ارائه دهنده این سرویس افزوده میشود ولی بنظر میرسد که با این آپدیت دیگر امکان استفاده از این روش نبوده و هزینه پرداختی به جریمه ای که برای سایتها در نظر گرفته میشود نمی ارزد. البته گزارشها نشان میدهد سایتهایی که تبلیغات متنی خود را با لینکهای نوفالو انجام داده اند هنوز با مشکل خاصی مواجه نشده و تغییر آنچنانی در بازدیدهای خود مشاهده نکرده اند.

بدون تبلیغات متنی چیکار کنیم؟

رویکرد ما به این اتفاق و جریمه تبلیغات متنی باید همراه با مثبت اندیشی و درس از اشتباهات دیگران باشد، هنوز روشهای درست و تایید شده برای دریافت بک لینک و افزایش پیج رنک وجود دارد که میتوانند اعتبار و بازدید سایت شما را به سرعت افزایش دهند. در اولین قدم بهتر است خط قرمز پررنگی را دور تبلیغات متنی بکشیم. همکاری، تبادل لینک و نوشتن مقاله مهمان برای سایتهایی که در زمینه کاری شما فعال هستند میتوانند شبکه مناسبی را برای بک لینکهای شما سازماندهی کنند.
در کنار این روش ارائه مقالات مفید و کاربردی برای بازدیدکنندگان سایت میتواند موجب انتشار این مقالات در دیگر سایتها و جذب بک لینک برای سایت شما گردد و یا با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی خیلی سریع بازدید و اعتبار شما افزایش یابد.