:: طراحی وب سایت با قالب های پیش ساخته
اگر در هماهنگ کردن رنگها مشکل دارید، اگر نسبت به معیارهای زیبا شناسی خود تردید دارید و اگر در مورد طراحی اطلاعاتی ندارید، می توانید با کمترین تلاش یک وب سایت زیبا برای خود بسازید .
اگر چه طراحی وب سایت هم یک هنر است و هم یک مهارت و حیطه های تخصصی مختلفی را در بر می گیرد که یادگیری آنها به زمان نیاز دارد، اما راه دیگری نیز وجود دارد .اگر در اینترنت جست وجو کنید، سایتهای زیادی را خواهید یافت که قالب های وب سایت را عرضه کرده و یا حتی به طور رایگان ارائه می کنند .قالبی که به این طریق دریافت می کنید معمولا مجموعه ای از چند صفحه وب با تصاویر و رهنمودهای پیمایش است .فقط کافی است تغییرات لازم را در متن به وجود آورید و یا یک یا چند تصویر جدید به آن اضافه کنید تا سایت شما ظرف چند دقیقه آماده انتقال به وب سرور شود.
این روش، از برخی جهات بسیار جذاب است .اکثر طراحانی که در سطح حرفه ای کار می کنند، قالب ها را به کار می برند. آنها به طور قطع هر بار از صفر شروع نمی کنند، بلکه یک طرح پایه را که قبلا داشته اند، انتخاب کرده و آن را براساس نیازهای شما سفارشی می کنند. به این ترتیب، اگر اراده کنید، لزومی ندارد برای انجام این کار هزینه ای بپردازید.
البته سفارشی کردن قالب ها هم چندان ساده نیست، به ویژه در ارتباط با پیمایش در سایت. برای مثال اگر قالبی برای اشاره به بخشهای مختلف یک سایت از دکمه های گرافیکی استفاده کرده باشد، نمی توان تعداد دکمه ها را براساس نیاز شخصی تغییر داد. اضافه کردن عناوین و توضیحات نیز دشوار است .بعضی از قالب ها با یک فایل PSD عرضه می شوند که در صورت در اختیار داشتن برنامه فتوشاپ و مهارت در استفاده از آن، مفید هستند .یک قالب دیگر ممکن است برای کمک به کاربران در پیمایش، از منوهای تجملیDHTML ، استفاده کند .این ویژگی معمولا مشکلی به وجود نمی آورد، البته در صورتی که بتوانید به آسانی و در صورت لزوم، گزینه ها و نحوه کار آن را تغییر دهید .امکان دارد ایجاد یک تغییر ساعتها طول بکشد، در حالی که طراحان با تجربه می توانند ظرف ۳۰ ثانیه این تغییرات را به وجود آورند.
بنابراین، بهتر است قالب های وب با تعداد زیادی فایل Help همراه بوده و در صورت لزوم از پشتیبانی پست الکترونیک، بهره مند باشند.
آیا می توان حقیقتا از طریق یک قالب، وب سایتی با ظاهر حرفه ای ایجاد کرد‚ این کار به چه مدت زمان نیاز دارد و مشکلاتی که ممکن است با آنها مواجه شوید، کدامند‚ برای دستیابی به پاسخ این سئوالات، ده سایت پرطرفدار عرضه کننده قالب را مورد ارزیابی قرار دادیم که در زیر به بررسی امکانات و ویژگیهای آنها می پردازیم:

Template Monster (۱به آدرس(www.templatemonster.com)
این سایت برای کسانی که نظر خاصی درباره ظاهر سایت خود ندارند، مکان مناسبی است .در این سایت، صدها قالب، معرفی و لوگوی Flash و روشهای جست وجو برای رسیدن به سبک مورد نیاز کاربران ارائه شده است. اکثر قالب ها، از قالب ساده HTML استفاده کرده اند، اما تعداد زیادی سایت Flash نیز در دسترس است. طرحها رنگی، زیبا، جذاب و حرفه ای هستند، اما گاه میزان پیچیدگی تعداد تصاویر و مقدار متن آنها زیاد است .این الگوها غالبا سبک مشخصی دارند و ممکن است با سلیقه همه هماهنگ نباشند .قیمت این قالب ها بین ۳۰ تا ۶۰ دلار است. اگر گزینه Unique Price را انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازید، الگوی منتخب شما دیگر در سایت ظاهر نخواهد شد.
البته این نظر بسیار خوبی است، اما پرداخت ۶۰۰ دلار برای قالب های اختصاصی، با بودجه بسیاری از کاربران سازگار نیست. سفارشی کردن یک قالب ممکن است برای بعضی از کاربران، دشوار باشد .ایجاد تغییر در متن یک صفحه خام HTML مشکل نیست، اما ایجاد تغییر در تصاویر، داستان دیگری است .برای مثال، نمونه ارائه شده با یک منوی پیمایش همراه است که به شش تصویر JPEGخالی، تقسیم شده است .اضافه کردن متن پیمایش مورد نیاز محصولات، خدمات، معرفی عملکرد سایت و غیره باید به وسیله خودتان انجام شود، بنابراین هر چه تعداد پیوندها کمتر باشد، کار شما ساده تر است .اسامی بخشها نیز بهتر است کوتاه باشند تا در فضای تصویر بگنجند .
اگر چه این سایت برای مبتدیان بهترین انتخاب نیست، اما برای طراحانی که قدری در طراحی صفحات وب تجربه دارند، نمونه های جالبی ارائه می کند .اگر با گرافیک و زبان HTML آشنا هستید و فقط در زمینه مهارتهای طراحی پیشرفته به کمک نیاز دارید، مراجعه به این سایت به نفع شماست.

Steves Templates (۲به آدرس (www.steves-templates.com)
اگر با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل جست وجو کنید، سایت Steves Templates درصدر فهرست ظاهر خواهد شد. البته درصدر فهرست بودن یک امتیاز است، اما آیا این سایت واقعا سزاوار این امتیاز است‚ یکی از مزایای این سایت این است که ۳۲ قالب را به طور رایگان در اختیار شما قرار می دهد، البته در صورتی که در صفحه وب خود یک پیوند به این سایت درج کنید .اکثر طرحها، قدیمی و بی|روح هستند و فقط برای صفحات شخصی ساده مناسبند .
قالب|های غیر رایگان به مراتب بهترند و طرحهای ساده و زیبایی دارند که به سرعت قابل انتقالند .بعضی از آنها به عنوان صفحات آغازین زیبا، قابل قبولند و بعضی دیگر برای وب سایتهای ساده تجاری مناسبند .همچنین این سایت دستورالعملهای online برای استفاده از قالب ها را در اختیار دارد .
این دستورالعملها شامل اطلاعات کلی درباره غیرفشرده کردن فایل های دریافت شده از شبکه، سفارشی کردن منوها و پیوندها و ارسال صفحات طراحی شده به اینترنت هستند .اگر در جست وجوی طرحهای اصیل هستید، این سایت انتظار شما را برآورده نمی کند، اما اگر به محتوا بیش از جلوه ظاهری اهمیت می دهید، این سایت به طور قطع ارزش امتحان کردن را دارد.

Sitebeans (۳به آدرس(www.sitebeans.com )
قالب های این سایت با قیمت تقریبی ۵۰ دلار، به هیچ وجه بهترین انتخاب در بین سایتهای مشابه نیستند، اما با این حال چند امتیاز مهم دارند .در وهله اول، با پرداخت این مبلغ، پنج قالب دریافت می کنید .اگر اولین انتخابتان پس از آنکه آن را سفارشی کردید مطابق میلتان نبود، هنوز چهار قالب دیگر برای امتحان کردن دارید که این امکان، امتیاز قابل توجهی است .در وهله دوم، قالب های این سایت برخلاف اکثر سایتهای مشابه، از وب سایتهای پنج صفحه ای تشکیل شده اند .
صفحات، تصاویر مختلفی دارند که با پیوند مربوطه هماهنگی داشته و تقریبا بلافاصله یک سایت حاضر و آماده را در اختیار مشتریان قرار می دهند. برای سهولت بخشیدن به ایجاد تغییرات، عنوان سایت و پیوندهای اصلی پیمایش، در یک فایل جاوا اسکریپت ذخیره شده اند. (settings.js) برای تغییر پیوند پیش فرضCustomer ، در برنامه Notepad فایل settings.js را باز کنید و خط var menu۴= "Customers" را به var menu۴="Support" تغییر دهید. متاسفانه محدودبودن انتخابها در این سایت یک مشکل اساسی است، اما به زودی قالب هایTechnology ، Funny و Flash نیز به آن افزوده خواهند شد. قالب ها از ساختار منسجمی برخوردارند و استفاده از آنها، آسان است.

Pagekits (۴به آدرس(www.elated.com/pagekits)
قالب های رایگان این سایت به مراتب از قالب های ارائه شده در سایتSteves ، زیباترند و در بسیاری از موارد بسیار حرفه ای به نظر می رسند. اکثر صفحات ایجاد شده با این قالب ها بزرگ، نامتعارف و رنگارنگ هستند و ممکن است برای سایتهای تجاری مناسب نباشند .به علاوه، در بعضی از صفحات، کاربران ناگزیر خواهند شد برای یافتن پیوندهای پیمایش، تمام صفحه نمایش را مرور کنند و این مسئله قدری آزاردهنده است .
:: در ادامه …

    صفحه قبل
    آموزش نرم افزارهای مرتبط
    مقالات بهینه سازی سایت
    مقالات مرتبط با طراحی سایت
    مدیریت ارتباط با مشتری
    مدیریت محصول
    مدیریت بازاریابی و فروش
    روابط عمومی و تبلیغات
    اندازه گیری رضایت مشتری
    مدیریت برند
    آموزش های تصویری
    آموزش های صوتی
    دوره ها و کارگاه های آموزشی

:: برو به …

    خدمات طراحی سایت
    خدمات پارس فناوران
    محصولات پارس فناوران

By Pars Fanavaran
معرفی پارس فناوران به دوستان با ارسال ایمیل
خبرخوان
اضافه کردن به علاقه مندی ها