پس از ماه‌ها انتشار گزارش‌ها و اخبار مختلف، سرانجام شیائومی از گوشی هوشمند جدید می ۵ سی رونمایی کرد. آنچه این گوشی هوشمند را از دیگر محصولات شیائومی متمایز می‌‌کند استفاده از تراشه اختصاصی شیائومی به نام پاینکن اس ۱ است که اولین اقدام شیائومی برای تولید تراشه محسوب می‌شود.

شیائومی می ۵ سی را می‌توان یک گوشی هوشمند با مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده خواند؛ اما طراحی و امکاناتی که در آن استفاده شده است، باعث بالاتر رفتن ارزش این تلفن هوشمند می‌شود.

شیائومی می ۵ سی

محصول جدید شیائومی در رنگ‌بندی‌ متنوعی شامل طلایی، مشکی و صورتی عرضه خواهد شد. می ۵ سی را به‌ لطف گوشه‌های گرد و طراحی فلزی می‌توان نسبت به محصولات موجود در بازار شیائومی، متفاوت خواند. اصولا در محصولات میان‌رده‌ی شیائومی شاهد باتری با ظرفیت بالا بوده‌ایم؛ اما بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست، کمپانی چینی تصمیم گرفته است شیائومی می ۵ سی را به همراه باتری با ظرفیت کمتر از ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت طراحی کند.

البته کم بودن ظرفیت باتری، باعث شده است تا می ۵ سی بسیار سبک باشد. این گوشی هوشمند تنها ۱۳۴ گرم وزن دارد و از ضخامت ۷.۰۹ میلی‌متر بهره می‌برد. ابعاد فیزیکی شیائومی می ۵ سی عبارت است از ۱۴۴.۳۸ در ۶۹.۶۸ در ۷.۰۹ میلی‌متر.

شیائومی می ۵ سی

گوشی هوشمند شیائومی می ۵ سی از یک نمایشگر ۵.۱۵ اینچی فول اچ‌دی بهره می‌برد که روشنایی آن ۵۵۰ نیت است و از حاشیه بسیار کم ۱.۶۶ میلی‌متر برخوردار است. ظرفیت باتری می ۵ سی تنها ۲۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت است که البته شیائومی اعلام کرده است این میزان برای مصرف روزانه کافی خواهد بود. محصول جدید شیائومی از شارژ سریع ۹V/2A پشتیبانی می‌کند و در ماه مارس، قرار است آپدیت اندروید ۷٫۱ نوقا را دریافت کند.

می ۵ سی در بخش پشتی از دوربینی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. به‌لطف الگوریتم‌های ISP سرعت عکس‌برداری با این دوربین تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین قابلیتی تعبیه شده تا میزان نویز موجود در تصاویر کاهش یابد.

شیائومی می ۵ سی

محصول جدید شیائومی از ۱۲ اسفند به بازار عرضه می‌شود. ارزان‌ترین مدل شیائومی می ۵ سی به همراه ۳ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به قیمتی معادل ۲۱۸ دلار قابل خریداری خواهد بود. البته برای مدل‌های بالاتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.