شاید ال جی دیسپلی ۷۰۰ هزار پنل ال سی دی برای سامسونگ تولید کند

کمپانی شارپ حدود سه ماه قبل به سامسونگ اعلام کرد که به‌زودی تولید پنل‌های ال‌سی‌دی را متوقف خواهد کرد. سامسونگ پس از آن به دنبال تأمین‌کنندگان دیگر بود و حالا به نظر می‌رسد نظر این کمپانی به سمت شرکت ال‌جی است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن اهستند که ال‌جی دیسپلی شاید از اوایل ماه ژوئن سال جاری تولید پنل‌های ال‌سی‌دی مورد نیاز کمپانی سامسونگ را آغاز کند. بنا به گزارشی جدید، ال‌جی دیسپلی برنامه‌ریزی کرده است تا ۷۰۰ هزار واحد پنل ال‌سی‌دی برای تلویزیون‌های رقیب هم‌وطنش تولید کند.

 

کمپانی ژاپنی شارپ پس از رفتن به زیر پرچم فاکس‌کان تصمیم گرفت تولید پنل‌های مورد نیاز سامسونگ را متوقف کند. تحلیل‌گران بازار بر این باور‌ هستند که این تصمیم برای تبلیغات و فروش بیشتر تلویزیون‌های کمپانی شارپ اتخاذ شده است. در واقع این شرکت ژاپنی با این اقدام به‌جای تأمین نکردن نیازهای سامسونگ می‌خواهد خود در بازار سودآور تلویزیون‌های ال‌سی‌دی فعالیت کند.

 

ال‌جی و سامسونگ در بازارهای مختلف سراسر دنیا با یکدیگر رقابت دارند. در واقع تأمین پنل‌های ال‌سی‌دی مورد نیاز سامسونگ توسط ال‌جی باعث می‌شود برای اولین‌ بار شاهد این نوع همکاری بین دو شرکت یادشده باشیم. البته وب‌سایت سم‌موبایل به این نکته اشاره کرده که تاکنون هیچ‌یک از دو کمپانی مورد بحث این موضوع را تأیید نکرده‌ است؛ اما ال‌جی دیسپلی ماه گذشته اعلام کرد که برای تولید پنل‌های ال‌سی‌دی مورد نیاز رقیب خود یعنی سامسونگ، با این کمپانی وارد مذاکره شده است. یکی از مدیران رسمی سامسونگ، در این زمینه گفت تا به این لحظه هیچ توافقی به‌صورت رسمی بین دو شرکت به امضا نرسیده است.