در وردپرس ، مباحث متعددی مطرح می شود که به صورت مفصلی تا به حال به آن ها پرداخته ایم.به عنوان مثال مانیتورینگ آپ تایم وردپرس یکی از مباحثی بود که به آن پرداختیم و کاملا با آن آشنا  شدید.یکی از مواردی که خیلی از کاربران وردپرس به آن نیاز دارند و باید حین وقوع با وجود تمام مشکلاتی که در وب سایت وجود دارد به ان بپردازند، ریکاوری کامل وردپرس و وب سایت وردپرسی می باشد.

توجه داشته باشید که فرآیند ریکاوری وب سایت یک فرآیند کاملا پیچیده می باشد که تنها با فشردن دکمه ی restore در نسخه های پشتیبانی که قبلا با پشتیبان گیری کامل از وردپرس تهیه کرده اید انجام نمی شود.همچنین مراحلی دارد که نیاز است قبل از این که یک کاربر با آن دیگری شود ، نسبت به آن آشنایی کامل پیدا کند.

در این مقاله یک سری از چک لیست های کامل و مواردی که برای یک ریکاوری کامل لازم هستند را جمع آوری کرده ایم.آنالیز شرایط پیش روی وب سایت وردپرسی و پیش بینی راهی برای وب سایت خراب یا به اصطلاح broken موضوع اصلی مقاله امروز است که در ادامه خواهید خواند.در این مقاله مجموعا راه حل هایی جدا از هر گونه نرم افزار یا پلاگین وردپرسی را برای ریکاوری وردپرسی معرفی خواهیم کرد.با ماه همراه باشید.

چگونه وب سایت وردپرسی را ریکاوری کنیم؟

در این مقاله راه حل های به روز، را هحل های کاربردی قدیمی تر و همچنین نرم افزار های کاربردی تر را برای ریکاوری معرفی می کنیم.

ابزارهای ریکاوری وردپرسی چیست؟

اولین سوالی که در استفاده از نرم افزارهای ریکاوری به ذهن می رسدف کارایی و زوم استفاده از این نرم افزار هاست.در واقع هر یک از این ابزارها، ویزگی هایی دارند که با به کارگیری آن ها می توان از خطرات بعدی جلوگیری کرد.

در واقع واژه ی ریکاوری را برای زمانی به کار می بریم که یک وب سایت از مرز هک شدن عبور کرده باشد و اطلاعات وب سایت قابل بازیابی باشد، اما ساختار وب سایت از دست رفته باشد.

به صورت معمول ریکاوری وب سایت شامل بخش های زیر است:

برنامه ریزی تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس در مکان های مختلف نظیر هاست ابری و..

بررسی آرشیو ها و آلام برای هر یک از بخش هایی که کمبود در آن ها وجود دارد.

تنظیمات حرفه ای تر برای بازیابی وب سایت های آسیب دیده با استفاده از نسخه هی پشتیبان موجود

بازیابی اطلاعات ورود به وب سایت از طریق سیستم شما

چیزی که در استفاده از این روش لازم است بدانید این است که چه زمانی فایل هایی که پشتیبان گیری شده اند را به وب سایت اصلی برگردانید.بازیابی اطلاعات ورود به وب سایت بخش است که فرایند ورود موفق به وب سایت را بعد از ریکاوری بخش ها برای کاربر ممکن می کند.

چیز هایی که قبل از ریکاوری باید بدانید…

افزونه ها، تم های وردپرسی و همچنین توابعی که در خود وردپرس استفاده شده است و بار ها و بارها با استفاده از کدهای وردپرسی ممکن است تغییر داده شده باشند، همواره در معرض خطر می باشند.زمانی که این بخش ها اسیب ببینند، باید از نسخه هایی که از قبل تهیه شده است برای بازیابی وب سایت استفاده کنید.

سال های قبل، بعد از انتشار وردپرس، انتقال هارد دیسک یک سیستم جهت انتقال و تبادل اطلاعات یک وب سایت به وب سایت دیگری کاملا رایج بود.چرا که معمولا صدماتی که واردی شد فیزیکی بودند.اما امروزه آسیب های که به وب سایت ها وارد میشوند غیرفیزیکی و از طریق نرم افزار ها و به طور مجازی است.بنابراین لازم است که عمل ریکاوری را حتما جدی بگیریم.

چه بخش هایی از وردپرس باید ریکاوری شوند؟

ریکاوری موفق در وردپرس نیاز به اطلاعات جامع دارد.چرا که باید بدانید ابتدا کجای وب سایت تخریب شده است.برای رکاوری از یک نقشه در خود وب سایت استفاده میشود ک المان های وب سایت در آن مشخص شده است.

به شکل زیر توجه کنید:

بخشی که با شماره ۱ مشخص شده است، نمای وب سایت اصلی شماست که تم شما نشانگر آن است.در تصویر بخشی که با شماره ۳ مشخص شده است، هسته وردپرس می باشد.این بخش حاوی فایل های

wp-admin و  wp-includes می باشد.این بخش یعنی هسته وردپرس از طریق افزونه ها و تم های موجود در دایرکتوری wp-content/themes  و wp-content/plugins پشتیبانی میشود.

همان طور که می دانید جهت امنیت وردپرس به صورت حرفه ای تر، روز به روز آپدیت ها و به روزرسانی های جدیدی برای وردپرس و افزونه ها میبینیم.متاسفانه خیلی از کاربران این به روزرسانی ها را نادیده می گیرند.

بنابراین شیوه ای که خیلی از کاربران برای جلوگیری از احتملات خطرات آینده در نظر می گیرند،به روزرسانی های خودکار در وب سایت های وردپرسی می باشد.چرا که خیلی از نویسندگان افزونه ها و تم ها برای سازگاری محصول خود با نسخه های جدید وردپرس، کد ها را ویرایش می کنند و با این روش در صورتی که خطری هم وب سایت را تهدید کند، از بین میرود.

مبحث دیگری که باید در ریکاوری مدنظر داشته باشید این است که به صورت معمول بیشتر نویسندگان افزونه و تم های رایگان،به روزرسانی کد ها را ناقص می گذارند، چرا که برخی از امکانات افزونه ها را بهصورت غیررایگان عرضه می کنند.همین موضوع نیز گاهی باعث میشود که بیشتر به ریکاوری نیاز داشته باشیم.

راه های ریکاوری وب سایت وردپرسی

این راه ها را با معرفی نرم افزار و افزونه های منتشر شده و همچنین بدون نیاز به افزونه وردپرسی در مقاله ی بعدی خواهید خواند.

پیروز وسربلند باشید