بهترین افزونه های ریدایرکت در وردپرس ، مطلبی بود که چندی پیش پیرامون ریدایرکت در وردپرس به آن پرداختیم .می دانید که در وردپرس انواعی از ریدایرکت ها نظیر ریدایرکت ۳۰۱ ،ریدایرکت ۴۰۴ و… وجود دارد که هر یک در زمان های مشخصی کاربرد خود را دارند. برای ریدایرکت در وردپرس افزونه های وردپرسی متعددی نیز وجود دارد.افزونه هایی که برای هر یک از ریدایرکت ها در وردپرس کاربرد دارند و تا حد زیادی نیاز کاربران را برطرف نموده اند.استفاده از این افزونه ها بسیار ساده تر از تغییر آدرس پست هایی است که ویرایش و به روزرسانی و یا منتقل شده اند.

در این مقاله تعدادی از بهترین افزونه های ریدایرکت وردپرسی را که برای انواع ریدایرکت ها در وردپرس کاربرد دارند معرفی می کنیم. تعدادی از این افزونه ها را به صورت مختصر قبلا معرفی کرده ایم. در این پست به صورت کامل با مفهوم ریدایرکت و انواع آن و سپس بهترین افزونه های وردپرسی برای انواع ریدایرکت در وردپرس آشنا میشوید.با ما همراه باشید.

افزونه های ریدایرکت در وردپرس

انواع ریدایرکت در وردپرس

از انواع  ریدایرکتی که در وردپرس وجود دارد ، مطمئنا شما با ریدایرکت ۴۰۴ ، ۳۰۱ ، ۳۰۲  و ۳۰۷ آشنا هستید .چرا که بیشتر از سایرین برای کاربران کاربرد دارد و با آن ها مواجه می شوند.

معروف ترین ریدایرکت وردپرس ، ریدایرکت ۳۰۱ می باشد.در این ریدارکت ، سرور وردپرس سایت شما  به مرورگر  هشدار می دهد  وب پیجی که کاربر به دنبال آن بوده است از آدرس قدیمی به آدرس جدید منتقل شده است و آدرس قبلی باید قبل از تاثیر گذاشتن بر سئو سایت حذف گردد.

این ریدایرکت زمانی برای شما کاربردی است که آدرس یک مطلب را تغییر دهید و یا کلا وب سایت را منتقل کرده باشید و اطلاعاتی از قبلی url عوض شده باشد.

ریدایرکت ۳۰۷و ۳۰۳ کاربردی مشابه دارند و زمانی عمل می کنند که صفحه ی باز شده تنها یک وب پیج باشند، نه آدرسی که کاربر به دنبال آن بوده است.

مجموعا ریدایرکت ها زمانی کاربرد دارند که کاربر نتواند به آدرس دلخواه خود هدایت شود. زمانی ریدایرکت های وردپرسی کاربرد دارند که شما آدرس صفحات را تغییر دهید و یا این که وب سایت خود را منتقل کرده باشید.

دیگر هدف استفاده ما از ریدایرکت ها در وردپرس ، حفظ ترافیک وب سایت و جلوگیری از اثرات منفی ای است که تغییر یا انتقال وب سایت روی سئو می تواند داشته باشد.در این حالت برای این که آدرس هایی که در موتور های جست وجو برای مدت زیادی ثبت شده است ، با خطا رو به رو نشود، از ریدایرکت استفاده کنید.

آشنایی با انواع افزونه های ریدایرکت در وردپرس

افزونه ی ریدایرکت  Redirection

این افزونه ی پرطرفدار وردپرسی ، یک افزونه ی رایگان برای مدیریت ریدایرکت ۳۰۱ و خطای ۴۰۴ وردپرسی می باشد. این افزونه علاوه بر ریدایرکت ، خدماتی و ابزاری برای تعمیر و بازسازی لینک های شکسته و معیوب دارد.

بخش ویژه ی این افزونه ، مانیتورینگ خطای ۴۰۴ می باشد.بخش ریدایرکت افزونه نیز نه تنها برای لینک های معیوب و یا برگه هایی از وب سایت از بازدید دور مانده اند ، بلکه برای انواع برگه های موجود در وب سایت مفید خواهد بود.

به علاوه این افزونه زمانی که url یک برگه یا پست تغییر می کند ، به صورت اتومات ریدایرکت می سازد.حتی زمانی که به صورت دستی ریدایرکت ۳۰۲ یا ۳۰۷ ایجاد می کنیدو یا این که می خواهید برای فایل هایی مثل index.php, index.html, and index.htm ریدایرکت ایجاد کنید.

نصب این افزونه ساده است و برای ریدایرکت کردن با استفاده از این افزونه نیازی به تنظیمات حرفه ای ندارید. ضمنا ساختار و عملکرد این افزونه مشابه پیوند های یکتا در وردپرس می باشد.بنابراین جای نگرانی ای برای ایجاد مجدد لینک ها توسط افزونه و کاهش سرعت احتمالی در بارگذاری آدرس ها نیست.

 

ریدایرکت در وردپرس با استفاده از   Quick Page/Post Redirect Plugin

این افزونه با بیش از ۲۰۰ هزاربار دانلود ، از افزونه های پرطرفدار در زمینه ی ریدایرکت در وردپرس می باشد.افزونه ای که انواع ریدایرکت وردپرسی را در قالب دو گزینه به کاربران ارائه می دهد:

Quick Redirects و Individual Redirects

برای ریدایرکت ۳۰۱ به صورت استاندارد ، این افزونه بخشی را با عنوان Quick Redirects معرفی کرده است.نحوه ی افزودن ریدایرکت بسیار ساده است و نیازی به برگه یا پست خاصی نیست. کافیست در این بخش url مدنظر خود را وارد کنید و در بخش دیگر url مقصد که باید تغییر نام با استفاده از آن صورت گیرد را وارد کنید.باقی موارد بر عهده ی افزونه می باشد.

مزیت استفاده از این روش برای وارد کردن url یا پیوند یکتا در وردپرس این است که آدرس هایی که غلط تایپ شده اند، ناقص هستند یا موارد نگارشی در آن ها رعایت نشده است اصلاح می شوند، پیوند هایی که اپدیت شده اند به راحتی مدیریت می شوند و محتوایی که منتقل شده است به خوبی مجددا آدرس گذاری میشود.

Individual Redirects ، گزینه ی دیگری است که برای پست ها و برگه هایی که از قبل در سایت موجود بوده اند کاربرد دارد. با استفاده از این بخش یک متاباکس در ادیتور وردپرس ایجاد میشود که این اجازه را به ادمین وب سایت می دهد که نوع ریدایرکت و مکان جدید را مشخص کند. این بخش برای ریدایرکت آیتم های موجود در فهرست وب سایت حتی کاربرد دارد.

این افزونه سبک و کاربردیست و نصب آن ساده می باشد.تنها گزینه هایی که شما در این افزونه با آن سروکار دارید ، Quick Redirects و Individual Redirects هستند.

 

در بخش بعدی ، ادامه ی این آموزش را دنبال کنید.

پیروز باشید