سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان عزیز
در ادامه سری آموزش های بازاریابی و روش های تجارت صحیح در خدمت شما عزیزان هستم.در این سری از آموزش ها بررسی میکنیم که چگونه میتوان با مشتریان در یک کسب و کار ارتباط موثر داشت و چگونه میتوان این ارتباط را حفظ کرد و با استفاده از این ارتباط به موفقیت هایی بزرگ نیز رسید.پس تا انتها با من باشید

دوستان عزیز در این آموزش به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که به نظر خیلی ساده هستند اما می توانند همین موارد ساده و پیش پا افتاده نتایج فوق العاده ای را به بار بیاورند. البته اگر هدف شما این باشد که مشتریان از خرید محصولات و خدمات شما خوشحال باشند و همچنین بخواهید ارتباط موثر با مشتریان خود برقرار کنید

دوستان عزیز برای این کار شما یک راه دارید و آن هم اینکه باید آن ها را بفهمید. نشان دهید که مشتریان شما برایتان مهم هستند. یک جمله می تواند یک شخص را خوشحال کند و یا همان جمله می تواند او را برنجاند. به نظر شما چرا برخی از شرکت ها مشتریان خود را از دست می دهند؟ به خاطر کیفیت محصولات؟ قیمت بالا؟ و یا موردی دیگر؟

دوستان عزیز فقط کیفیت و قیمت غیر منطقی محصولات نیست که کسب و کارها مشتریان خود را از دست می دهند. مواردی مثل نا امیدی از شما، برخورد نا مناسب فروشنده یک کسب و کار، بی تفاوتی فروشنده، و این قبیل موارد هم در از دست دادن مشتری موثرند. فقط نباید به فکر خود و کسب و کار خود باشید و به پول و سودآوری فکر کنید.

بسیاری از فروشندگان در کسب و کار ها به دنبال حفظ مشتری هستند چون می دانند که در حال حاضر تمام اصول بازی موفقیت در بازار کسب و کار، به دست مشتری است و همچنین همه شما می دانید که هزینه بدست آوردن یک مشتری بسیار بیشتر از هزینه نگهداری یک مشتری است. ارتباط صحیح و موثر با مشتری باعث می شود که مشتریان کنونی حفظ شوند و حتی می تواند به جذب مشتری جدید کمک کند. انسان ها کاملاً از لحاظ رفتاری با هم متفاوت هستند پس باید بتوانید آنها را بهتر و دقیق تر بشناسید. خودتان را به جای مشتری بگذارید و به این فکر کنید که از فروشنده چه انتظاراتی دارید.

در ادامه این سری از اموزش همراه من باشید