گوگل تغییرات کوچکی در الگوریتم رتبه بندی وب سایت (رنکینگ) “پاندا” انجام داده است که اولین بار در اوایل ماه جاری توسط مدیران وب سایت گزارش شده است. ماهیت دقیق این به روز رسانی هنوز تایید نشده است، در عین حال بسیاری از کاربران موتور جستجو تغییرات در رنکینگ وب سایت خود را گزارش کرده اند.

سوال بسیاری از کاربران این است که آیا این امکان وجود دارد که “پاندا ۳٫۰” از تاریخ ۶ می ۲۰۱۱ تغییر کرده باشد؟ یا شاید هم در حال فرآیند تغییرات بوده؟ من هنگام بررسی، تغییرات بزرگی در نتایج موتور جستجو دیدم و این نتایج بدست آمده مربوط به همه جا بوده است. به نظر می رسد وب سایت من دچار اشتباهات دیگری شده که رنکینگ پایین تری گرفته است.

با توجه به پست های ارسالی موتور جستجو، گوگل تایید کرده است که با این به روز رسانی برخی مشکلات کوچک به وجود آمده. اما اصرار دارد که این تغییرات “بسیار کوچکتر” از به روزرسانی های اصلی پاندا می باشد. همچنین گوگل تمایلی به انتشار میزان تاثیر این تغییرات را ندارد.

تغییرات و به روزرسانی اصلی پاندا در اواخر ماه فوریه آغاز شد و باعث تخریب و از بین رفتن وب سایت هایی با محتوای زیاد و بی کیفیت شد. تاثیر این تغییرات حدود ۱۲٪ از رتبه بندی وب سایت (رنکینگ) در ایالات متحده بوده و برخی از وب سایت ها حدود ۴۰٪ کاهش ترافیک وب سایت خود را گزارش کرده اند.

بعد از آن در اوایل آپریل، گوگل تمامی به روز رسانی و تغییرات انجام شده در پاندا را جمع آوری کرد. این به روز رسانی کوچکتر از بخش سوم تغییرات در پاندا می باشد، پیش بینی می شود که تغییرات عظیمی در آن رخ ندهد. اگر شما هرگونه تغییری در رنکینگ وب سایت خود بین ۶ تا ۱۰ ماه می جاری مشاهده کردید، لطفاً به ما گزارش داده و یا نظرات خود را ارسال کنید.