دوره آموزش دورکاری معلولان برگزار شد

به همت بازارکار آنلاین پونیشا، معلولان ایرانی دارای توانایی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات، دوره‌ی آموزشی دورکاری در این حوزه را سپری کردند تا با توانایی خود بتوانند در خانه و دور از دغدغه‌های موجود برای این قشر کار کنند.

 

نیما نورمحمدی و روشنک علی طلب، موسسین پونیشا در بهمن امسال تصمیم گرفتند برای معلولانی که تخصص برنامه نویسی، ترجمه یا طراحی دارند و با مشکل پیدا کردن کار مناسب دست و پنجه نرم می کنند، دوره‌ی فری‌لنسینگ برگزار کنند تا به آنها آموزش دهند که چطور می توانند در خانه و از طریق سایت پونیشا و با استفاده از تخصص خود، درآمد کسب کنند.

 

برای شرکت در دوره اول، ١٢ نفر از بین تعداد زیادی ثبت نام انتخاب شدند. همینطور برای توانمند سازی آنها پروژه ای در سایت تامین مالی جمعی مهربانه به مبلغ ۱۵میلیون تومان تعریف شد. با کمک ۱۰۵ نفر از افراد و استارتاپ‌ها، این پروژه در کمتر از یک هفته موفق شد و مبلغ مورد نظر جمع آورى شد.

 

مناسب ترین تخصص‌ها برای کار فریلنسینگ بصورت آنلاین، شامل برنامه نویسی، طراحی و ترجمه یا هر کاری که بتوان بصورت آنلاین انجام و تحویل داده شود، است.

 

 معلولین بیش از ۱۱ درصد جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند. بر اساس تخمین ها بیش از ۷۰ درصد معلولان ایرانی با مشکل بیکاری مواجه هستند و این آمار در نابینایان به رقم بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایجاد پلتفرم های بازار کار آنلاین، موقعیتی فراهم شده تا نیروی متخصص بتواند به عنوان یک فریلنسر در خانه کار کند و درآمد مناسبی از طریق انجام پروژه‌ها کسب کند. در وضعیت کار در منزل و بصورت آنلاین معلولین با افراد سالم از شرایط مساوی برای رقابت برخوردار هستند. کارفرما، فریلنسر را نمی‌بیند و برای او فرق نمی‌کند که این فریلنسر خانم یا آقا است، معلول است یا سالم. تنها چیزی که برای او مهم است تحویل به موقع و با کیفیت پروژه است.

 

این دوره در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اسفند با موفقیت برگزار شد و شرکت‌کنندگان در رویداد پایانی در حضور مهمانان و حامیان تعهد دادند که تمام تلاش خود را برای موفقیت در کسب درآمد از طریق فریلنسینگ انجام دهند.