سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز
در ادامه سری آموزش های دلیل استفاده از استراتژی ها در بازاریابی کوچک و بزرگ در قسمت دوم این آموزش همراه شما دوستان عزیز هستیم.در این سری از آموزش ها بررسی کردیم که چرا باید در بازاریابی های خود دارای استراتژی باشیم و آن ها را با برنامه انجام دهیم؟ پاسخ به این سوالات مهم در ادامه مطالبی که گفته خواهد شد آورده شده است

دوستان عزیز قبل از بیان ادامه موارد باید نکاتی مهم را برای شما بازگو نمایم:
دوستان عزیز مفهوم استراتژی چیست؟ قبل از هر چیز مفهوم استراتژی و تاکتیک را با یکدیگر بررسی می کنیم و خواهیم دید که نقش این دو مفهوم در کسب و کارهای دنیای هوشمند امروز چیست.در ابتدا باید بدانیم که واژه استراتژی که در فارسی به راهبرد ترجمه شده است برای اولین بار در عرصه نظامی بکار گرفته شد و بعدها به سیاست، اقتصاد و … راه پیدا کرد.

حال باید بدانیم که استراتژی به معنای یک طرح عملیاتی است و این طرح به منظور هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است.حال در عرصه نظامی نیز همانطور که ممکن است بدانید استراتژی معمولاً به نقل و انتقال نیروها و ادوات جنگی به پشت جبهه ها قبل از انجام عملیات گفته می شود حال آنکه تاکتیک که در فارسی به راهکنش ترجمه شده است، به چگونگی اداره نیروها در هنگام عملیات جنگی گفته می شود.

اگر در حالت کلی بخواهیم بررسی کنیم بازاریابی در حالت کلی یعنی همه چیز برای یک کسب و کار موفق. پیتر دراکر از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان می گوید کار یک کسب و کار فقط بازاریابی و نوآوری است و دیگر هیچ.حال آنچه که باید به آن توجه کنید این است که بازاریابی یعنی جنگ در تجارت.این مفهموی کامل است وقتی که ما صاحب کسب و کاری هستیم به واقع در حال جنگ با رقبای خود هستیم و برای فتح ذهن مشتری می جنگیم تا بتوانیم آن ها را به سوی خود کشیده و به عبارت دیگر هدف اصلی ما بدست آوردن یک جایگاه شایسته در ذهن مشتری احتمالی است.