دامنه

اول، شما باید نام دامنه رو ثبت کنید و اگر نمی دونید کلاً چی میگم و دامنه چیه به اینجا مراجعه کنید. قیمت هایی که برای انواع دامنه ها ارائه میشه متفاوته و با توجه به دامنه های رایج در ایران، هزینه ثبت دامنه برای وب سایت شما چیزی در حدود ۴۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰۰ تومان است. ارزان ترین دامنه در این بین ir و گران ترین دامنه tv, ws, bz, ca و  mnمی باشد.

 
هاست

نام دامنه به تنهایی هیچ کاربردی نداره و شما همچنین باید برای هاست هم برنامه ریزی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر از هاست و هاستینگ به اینجا مراجعه کنید.دامنه و هاست اغلب با هم ارائه می شن و می تونید از شرکتی که دامنه می خرید هاست هم تهیه کنید.دارکوب کارشو با طراحی صفحات وب آغاز و رفته رفته ارائه خدمات ثبت دامنه و هاستینگ رو هم به کارهاش اضافه کرد. این مجموعه خدمات هاستینگ خودشو از بهترین دیتا سنترهای اروپا ارائه میکنه. برای اطلاعات بیشتر می تونید به سایت دپارتمان هاستینگ دارکوب مراجعه کنید. از ویژگی هاستینگ های ارائه شده توسط دارکوب آپتایم بالای در حدود ۹۹٫۹ درصد، بهینه سازی وب سایت و همچنین عدم وجود مشکل در ارسال و دریافت ایمیل است.

با توجه به ترافیک بالا یا پایین و تعداد کاربرهای وب سایت، هاست مورد نیاز شما در حدود ۳۰۰۰۰ تومان الی ۳۰۰۰۰۰۰ تومان خواهد بود. توجه داشته باشید که قیمت بیشتر یا کمتر دلیل بر سرویس بهتر نیست، با توجه به نیازتون هم دامنه و هم هاست رو انتخاب کنید.

 
SSL و IP امن

اگر در سایت شما درگاه پرداخت آنلاین یا ذخیره اطلاعات شخصی کاربرها وجود داره، باید این اطلاعات رو امن نگه دارید.برای دستیابی به این امنیت، شما باید یک آدرس اختصاصی IP و یک گواهی SSL (Secure Sockets Layer)  دریافت کنید. هر دو رو می تونید خریداری کنید و از طریق حساب میزبانی خود، به صورت جداگانه یا به عنوان ویژگی های طرح میزبانی تون نصب کنید.

هزینه IP برای هر ماه حدوداً از ۵۰۰۰ تومان شروع میشه و هزینه SSL با توجه به ویژگی هایی که داره حدوداً سالی ۷۵۰۰۰ تومان به بالا است.