نظرات وردپرس ، یکی از اساسی ترین بخش هر وب سایتی محسوب میشود ، چرا که با استفاده از همین نظرات مشارکت بین کاربران صورت میگیرد و نظرات نیز در بهبود رنک وب سایت و همچنین سئو ی وب سای موثر هستند و هر چه قدر که یک وب سایت در پاسخ گویی به نظرات کاربران خود کوشا تر باشد، اشتیاق بیشتری برای مشارکت در بحث هایی که در وب سایت به روز میشود، ایجاد می شود.

همان طور که می دانید، ناحیه ی دیدگاه ها در وردپرس خیلی حرفه ای نیست.در دیدگاه های وردپرس ، به صورت معمول و کاملا ساده افراد نظر ثبت می کنند و مدیر وب سایت به صورت پیش فرض تنها کسی است که می تواند به نظرات هر کاربر بعد از تایید پاسخ دهد.اما خوش بختانه برای با استفاده از افزونه های وردپرس ، وردپرس روز به روز کامل تر می شود و چیزی در وردپرس بدون راه حل نمی ماند. افزونه های ارسال نظر در وردپرس ، یکی از راه حل هاییست که قبلا برای پیشرفته تر شدن ناحیه ی دیگاه ها به آن اشاره کرده بودیم.

اما دیگر افزونه ای که به تازگی برای وردپرس منتشر شده است و خوش بختانه کاملا رایگان نیز می باشد، افزونه ی Postmatic می باشد.افزونه ای که ثبت ، مدیریت و پاسخ گویی به نظرات را ساده تر از گذشته کرده است.با استفاده از Postmatic  قابلیت هایی به وردپرس افزوده می شود که بدون مشارکت در وب سایت به صورت مستقیم ، می توانید در بحث ها و گفت وگوی ها شرکت کنید.برای آشنایی بیشتر با این افزونه مطلب امروز را دنبال کنید.

آشنایی با افزونه ی Postmatic

Postmatic چیست؟

این افزونه ،یک پلاگین رایگان وردپرسی می شد که در اصل مطالب وب سایت را به صورت خبرنامه برای کاربران ایمیل می کند، سایت را به صورت یک خبرنامه یا روزنامه به کاربران از طریق ایمیل معرفی می کند و در این باره هیچ تفاوتی با سایر افزونه های ارسال خبرنامه ندارد.آن چه که Postmatic را متمایز می کند ، امکان مشارکت در وب سایت و ارسال نظر با استفاده از ایمیل و بدون ورود مستقیم به  وب سایت است.

علاوه بر آن ، کاربران و کسانی برنامه ی وب سایت عضو هستند، می توانند کل نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که از طرف سایر کاربران یا مدیر وب سایت ثبت شده را ، در inbox خود مشاهده کنند.

با استفاده از این افزونه می توان یک تنظیمات حرفه ای را مدیریت کرد.خود کاربر می تواند تعیین کند که آیا حین ارسال پاسخ به یک نظر به وی ایمیل اطلاع رسانی ارسال شود یا خیر!

به صورت کلی نصب این افزونه فرصت مناسبی برای ایجاد یک محیط تبادل نظر و گفت وگو را بدون ایجاد انجمن جداگانه فراهم می کند.

دیگر قابلیت های این افزونه که شاید قابل توجه باشد، سبک بودن افزونه ، کاربر پسند بودن محیط این افزونه و سازگاری با محیط موبایل است.به این معنا که افزونه برای هر دستگاهی نمایشی ریسپانسیو را ارائه می کند. این افزونه برای تمامی نظرات جدید و نظرات قبلی ای که ر وب سایت ثبت شده است پاسخ گوست.دیگر جنبه ی اساسی که سبب شد این افزونه را معرفی کنیم، رایگان بودن آن است.

مزایای اشتراک مطالب وسایت به صورت هفتگی یا روزانه با سایر کاربران کاملا واضح است.اما تا به حال خبرنامه ای که بتوان با استفاده از آن محیط خود وب سایت را در ایمیل کاربران ایجاد کرد و نیازی به خروج از inbox نباشد منتشر نشده بود.

نکته: دقت داشته باشید که ورژن های پولی یا پرمیوم این افزونه نیز ارائه شده است که قابلیت هایی مشابه نسخه رایگان، با تنوع بیشتر دارد.

 

اهمیت استفاده از افزونه Postmatic

استراتژی این افزونه و اهمیت استفاده از این افزونه زمانی حس میشود که کاربران دسترسی به مرورگر نداشته باشند و یا این که وقت چک کردن روزانه وب سایت را نداشته باشند.برای ود صاحبان وب سایت نیز استفاده از این افزونه شاید کاربردی تر از سایر افزونه ها باشدوامکان بلاک کردن کاربران خاطی ، اسپمر ها و…وجود دارد و محیط آن مشابه با افزونه های دیگر است.

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه ، تنظیمات افزونه در صفحه ی خود افزونه به سادگی قابل تغییر است.گزینه های زیادی در این افزونه وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

قابلیت های متنوع افزونه Postmatic

این افزونه از طریق مخزن اصلی وردپرس و همچنین صفحه ی سازنده افزونه ی Postmatic قابل دانلود می باشد.

برای استفاده بهتر از این افزونه ، آخرین ورژن وردپرس را نصب کنید. ( آموزش نصب وردپرس )

بعد از این که افزونه را نصب کردید، محیط افزونه تعداد زیادی گزینه دارد که به شکل زیر می باشد:

 

سوالی که پیش می آید این است که ممکن است یک وب سایت قبل از نصب افزونه ی Postmatic ، افزونه های دیگری همچون پیامرسان MailChimp را نصب کرده باشند. پس برای پیامرسان های قبلی مشکلی ایجاد میشود یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که خود پیامرسان Postmatic ، به صورت اتومات تمامی اطلاعات تماس کاربران و نام آن ها را استخراج می کند و در حافظه ی خود ذخیره می کند.به علاوه افزونه ی Postmatic ، در صفحه ی seamless compatibility ،ابزارهایی را برای استخراج و یا وارد کردن اطلاعات از افزونه های قبلی به افزونه جدید را معرفی کرده است.

Postmatic امکان سفارشی سازی فضای ایمیل ها را نیز فراهم کرده است.اگرچه فضای پیش فرضی که توسط خود افزونه پیشنهاد میشد کاملا کاربردی می باشد.

در بخش بعدی سایر امکانات را بررسی می کنیم.

پیروز باشید.