تقویم گوگل برای آیپد منتشر شد

اخبار دیروز و امروز بیشتر در مورد معرفی دو گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بود و از آنجا که بسیاری از کاربران مدت‌ها انتظار رونمایی از این دو محصول را داشتند، انتشار خبرهای زیاد در مورد آن‌ها چندان هم جای تعجب ندارد. اما شاید به دلیل شلوغی خبرهای مرتبط با گلکسی‌های جدید سامسونگ، یکی از خبرهای جذاب مربوط به گوگل را از دست داده باشید. امروز نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی تقویم گوگل برای تبلت آیپد اپل در دسترس قرار گرفته است.

 

تقویم گوگل از چند سال قبل در فروشگاه اپ‌استور در دسترس کاربران آی‌اواس قرار دارد؛ اما این اپ از نوع یونیورسال نیست. مطمئنا امکان گسترش دادن رابط کاربری اپلیکیشن‌های مخصوص آیفون برای همخوانی با نمایشگر بزرگ آیپد وجود دارد؛ اما این روش چندان ایده‌آل نیست. اما حالا دیگر نیازی نیست نگران تغییر ابعاد محیط اپلیکیشن‌ مورد بحث باشید و علاوه بر این نیازی به جستجو به دنبال اپلیکیشن‌ تقویم جایگزین نخواهید داشت.

 

گوگل یک سری از ویژگی‌های مخصوص اپلیکیشن تقویم مخصوص آیپد را اعلام کرده است. کاربران می‌توانند از مزایای آیپد برای استفاده از تقویم بهینه‌شده‌ی گوگل بهره ببرند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های اعلام‌شده توسط گوگل اشاره می‌کنیم:

 

پیدا کردن زمان و رزرو اتاق: افراد مورد نظر را برای دیدارها و قرارهای ملاقات سریع‌تر گرد هم بیاورید. تقویم گوگل می‌تواند با استفاده از زمان‌بندی هوشمند، زمان قرار ملاقات را حدس بزند و با توجه به سلیقه و دسترسی آسان ، اتاق‌های موجود را برای برگزاری دیدارها پیشنهاد دهد.

 

تنظیم هدف‌ها و دستیابی به آن‌ها: یک هدف به تقویم اضافه کنید و سپس برنامه‌ی زمانی خود برای دستیابی به آن هدف را تعیین کنید تا بتوانید نهایتا به هدف خود برسید.

 

گوگل به این نکته اشاره کرده است که می‌توانید از صفحه‌ی خانگی آیپد و با استفاده از بخش جستجوی اسپات‌لایت، در تقویم جستجو کنید. علاوه بر این یک ویجت برای نمایش قرارهای ملاقات آینده در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید رویدادها را در بخش مرکز اعلانات آیپد مشاهده کنید و در آپدیت بعدی تقویم گوگل برای آیپد، امکان مشاهده‌ی رویدادها در صفحه‌ی قفل نیز فراهم خواهد شد.

 

اگر شما هم یکی از دارندگان آیپد اپل هستید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به این لینک، تقویم گوگل را روی تبلت خود نصب کنید.