تحریم موقتی گوگل، فیلترهای اعتماد به رتبه و وب سایت شما
گوگل دامنه های قدیمی را دوست دارد
تحریم موقتی گوگل و اعتماد به رتبه گوگل اغلب در تالارهای گفتگوی وبمسترها مورد بحث قرار می گیرد. چطور این فاکتورها رتبه وب سایت شما را در گوگل تحت تاثیر قرار می دهند و شما چه کاری می توانید انجام دهید تا از تحریم خارج شوید یا رتبه معتبر بالاتری را کسب کنید؟

تحریم گوگل و اعتماد به رتبه چه می باشند؟
تحریم و اعتماد به رتبه گوگل بخشهایی از فیلترهای رتبه دهی در گوگل می باشند. یکی از مهمترین فاکتورها در فاکتورهای رتبه دهی در گوگل، زمان می باشد.

سن وب سایت شما، بعلاوه سن وب سایت هایی که به شما لینک می دهند رتبه شما را تحت تاثیر قرار می دهند. ضمن اینکه گوگل بررسی می کند از چه زمانی وب سایت های دیگر به سایت شما لینک داده اند و چطور لینک های شما در طول زمان در حال رشد می باشد و غیره…

چنانچه دامنه جدیدی دارید، بسیار مشکل خواهد بود تا به رتبه های بالا در گوگل دست یابید. گوگل هنوز وب سایت شما را نمی شناسد و نمیداند آیا می تواند به سایت شما اعتماد کند یا نه.

به این دلیل، سایت های جدید نسبت به سایت های قدیمی تر معمولا با فیلترهای بیشتری دست و پنجه نرم می کنند. بسیار اتفاق افتاده است که یک سایت جدید رتبه بسیار عالی می گیرد و سپس به مدت چندین ماه ناپدید می شود. این پدیده تحریم موقتی گوگل یا پدیده سند باکس (sandbox) نام دارد. می توانید اطلاعات بیشتری را در این خصوص در مقالات قبلی ما مطالعه فرمایید:

    تحریم موقتی گوگل: آمادگی برای تحریم موقتی گوگل
    اسرار رتبه دهی گوگل: چگونه تغییر در صفحات در رتبه سایت شما در گوگل تاثیر می گذارد


تحریم موقتی گوگل و اعتبار به رتبه دو روی یک سکه می باشند
تحریم موقتی و اعتبار به رتبه فقط اسامی هستند که به مجموعه ای از فیلترها اطلاق می شوند. تحریم موقتی اساسا به این معنی است که وب سایت های جدید پس از آنکه رتبه خوبی گرفتند از نتایج جستجو برای مدتی ناپدید می شوند. این به آن معناست که فیلتر زمانی به آن وی سایت ها اعمال می شود.

"اعتبار به رتبه" بالا به این معناست که گوگل یاد گرفته است تا به وب سایت اعتماد کند. چنین سایت هایی احتمالا چندین سال از عمر آنها می گذرد و سایت های معتبر به آن لینک داده اند و سایت دارای تاریخچه لینکی خوبی می باشد و در گذشته از روشهای اسپم کننده استفاده نکرده است.

وب سایتی که در تحریم قرار دارد احتمالا اعتبار به رتبه خوبی ندارد. برعکس، وب سایت هایی که اعتبار به رتبه خوبی دارند در تحریم بسر نمی برند.