به عنوان یک طراح ، شکست بخش ضرروی موفقیت است
دسته: طراحی وب سایت

همه ما به طریقی ، یکبار یا به دفعات زیاد شکست خورده ایم ، شما در حال کار بر روی یک پروژه هستید و مهم نیست که برای انجام یک پروژه چقدر تلاش میکنید . در هر صورت شما نمی توانید آن کار را به درستی انجام دهید . خوب بارها این موضوع برای همه ما اتفاق افتاده است . رنگ ها اشتباه انتخاب شده اند ، نوع ها انتخابی نامناسب بوده اند ، یا ترکیب کلی زشت شده بود . این مثال ها فقط مقدار کمی از اتفاقاهای بوده که حتما برای شما افتاده و شما آن را به عنوان شکست به حساب آورده اید . البته همه ، گاهی اوقات کارهای لوکسی در داخل فولدر های خود که در درایوهای کامپیوتری پنهان کرده  ، دارند که چشم هیچ کسی به آنها نیفتاده است .

اما چه اتفاقی میتفد زمانی که شما یک پروژه دارید و به مشتری خود گفته اید که آن پروژه را تا ساعت ۸ صبح به انجام میرسانید ، اما ساعت الان ساعت ۳ صبح است و شما چیز ، مناسب و معقولی برای ارائه به مشتری ندارید . اگر در این کار شما شکست بخورید این به این معنی است که شما برای همیشه یک طراحی شکست خورده هستید ؟ یا راه دیگری را برای جدا کردن این احساس اجتناب ناپذیر از خود پیدا میکنید . حداقل برای یکبار هم که شده زندگی با اعتماد به نفس را امتحان کنید ! بنظرتان چیز خوبیه ، درسته ؟ بیاید این موضوع را بررسی کنیم !

آماده برای شکست

شما حتما این جمله را شنیده اید که " شکست یک بخش ضروری برای موفقیت است " . این کاملا درست است . اما در سناریو من در بالا ، زمانی که ساعت ۳ صبح بی اختیار در حال گریه برای به انجام نرساندن کار خود هستید . فک نکنم تکرار این جمله برای خودتان ، حالتان را بهتر کند .

کلید اصلی ، باور این جمله است که شکست یک بخش ضروری برای موفقیت است ، باور به این معنی که زمانی که شما در تنگنا ، سختی کار هستید با تکرار این جمله بتوانید به خود شوکی وارد کنید و با تلاش بیشتری کار خود را ادامه دهید . ذهن خودتان را با تمرین های مختلف هر روز خلاق نگه دارید . بلاخره زمانی که کارتان با شکست مواجه میشود چیزعجیب و خیلی آزار دهنده ای برای شما اتفاق نمی افتد و شما میدانید که باید برای موفقیت بدونه معطلی دوباره تلاش کنید .

نیرو خودتان را حتی زمانی که پروژه شخصی خودتان را انجام میدهید حفظ کنید و برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید . هیچ حسی بدتر ازعدم تکمیل پروژه برای خودتان نیست.  زمانی که شما خودتان ، به عنوان مشتری خودتان هستید . این در تجربه از نظر من ، بسیار بدتر است . بعضی افراد فکر میکند چون پروژه شخصی خود را انجام میدهند ، پس پاسخگو خود نیستند و اگر شکست بخورد مشکلی نیست . اما زمانی که شما وقت زیادی را برای ، به انجام رساندن یک پروژه صرف میکنید و در آن پروژه با شکست مواجعه میشوید تازه میتوانید درک کنید که چه حس بدی است که بعد از آن همه تلاش با شکست مواجعه شدید . حالا با درک جمله بالا و خلاق نگه داشتن ذهن خود میتوانید ، متوقف نشوید و خیلی سریع و دوباره ، موثر تر از قبل شروع به کار کنید .

زمانی که شما آماده شکست خوردن باشید ، شکست چیزی عجیبی یا شوک آوری برای شما نمی شود و شما با تلاش بیشتر کار میکنید و ذوق فوق العاده ای دارید تا کارتان را به انجام برسانید و اگر دوباره با شکست مواجه شوید درک میکنید که در طول آن مسیر چیزهای جدیدی یاد گرفته اید و باید دوباره تلاش کنید .

دره بینش

در کتاب switch اثر Chip و Heath Dan یک تمرین از تیم براون، مدیر عامل شرکت طراحی مشاوره IDEO آورده اند این تمرین بخصوص برای طراحاهان مفید است "یادگیری" این موضوع که چگونه به شکست می انجامد . در این کتاب ، براون گفت : به کارکنان خود یک چارت با نام "چارت خلق و خوی پروژه" داد تا افراد در طول یک پروژه احساس خود را پر کنند .

نمودار شبیه به شکل V در چارت در آماده – که در سمت چپ این V برچسب "امید" را میتوانید بخوانید . این به معنای عجله و هیجان شما که در شروع یک پروژه دارید میباشد . شما باید کاملا آرام و متمرکز باشید ، همه چیز به درستی به انجام میرسد و در زمان مورد نظر شما پروژه را به مشتری تحویل میدهید .

برچسبی که در طرف دیگر V وجود دارد "اعتماد به نفس" را نشان میدهد .این برچسب نشان دهنده این است که شما یک پروژه را با موفقیت به پایان رسانده اید . شما در این سمت نمودار در بالاترین نقطه انرژی خود هستید . خیلی خوشحال از به پایان رساندن پروژه . دراین قسمت میخواهید از هر طراحی یک احساس افتخار از به انجام رساندن پروژه داشته باشد .

برچسب سومی که در نمودار V وجود دارد "بینش" نام دارد . این برچسب بین برچسب اول و اخر وجود دارد . و در این قسمت همه شکست ها ، افسردگی ها و تا آخر شب نشستن ها قرار میگیرد. هر کسی به این دره برای دریافت بینش نیاز دارد تا اعتماد به نفس کافی برای به پایان رساندن پروژه را بدست آورد.

این موضوع مانند عبور از بیابان است – بسیاری هرگز از آن عبور نمیکنند.شما تقریبا میتوانید تصور کنید که اسکلت یک سری از طراحان در آن دره گیر کرده و هرگز نتوانسته ان به پایان کار برسند . بعضی افراد که نمیخواستند از خلاقیت خود استفاده کنند منشی یا حسابدار شده اند . اما شما نمیخواهید از این دسته از افراد باشید . شما خلاقیت را به دلیلی انتخاب کرده اید . و این موضوع به شما دلگرمی زیادی را برای عبور از این دره وحشنتاک را میدهد و این موضوع شما را برای عبور دوباره و دوباره از آن قدرتمند میسازد .

نتیجه گیری

همه افراد ، دوره ای دارند که در آن زمان فکر میکند ، هیچ کاری به درستی انجام نمی شود و مهم نیست که چقدر به عنوان طراح تجربه کسب کرده اید . عبور از دره و رسیدن از امید به اعتماد بنفس برای آنها ناخوشایند است . حتی من با این همه سال تجربه در مورد نویسندگی و طراحی باز نیاز به بازگشت به عقب و خواندن چیزهای دلگرم کننده و امید بخش دارم .

به خودتان یاد دهید و خودتان را تشویق کنید که شکست یک بخش ضروری از پیروزی است و این جمله مهمترین چیز برای شماست .