بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر
بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر (سئو)، روندی برای بهبود دیده شدن بهتر سایت یا صفحات سایت ها در نگاه موتورهای جستجوگر با استفاده از روشهای طبیعی و غیر پولی است. عموما، هرچه سایت در رتبه های بالاتری قرار داشته باشد و بیشتر از سایت های دیگر، در نتایج حاصل از موتورهای جستجوگر دیده شود، به همان نسبت نیز بازدید کننده بیشتری را از موتورهای جستجوگر جذب خواهد کرد. سئو ممکن است هدفهای مختلفی را شامل شود نظیر جستجوی تصاویر، جستجوی محلی، جستجوی ویدئویی، جستجوی علمی، جستجوی خبری، و موتورهای جستجوی صنعتی.

بعنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو در نظر می گیرد که موتورهای جستجوگر چگونه کار می کنند، مردم چه چیزهایی را جستجو می کنند، چه عبارتهایی را دقیقا جستجو کمی کنند و هریک از موتورهای جستجوگری برای چه زمینه هایی مورد استفاده قرار می گیرند. بهینه سازی سایت ممکن است شامل ویرایش متون سایت و کدهای HTML صفحات شود تا دیده شدن صفحات را از دید موتورهای جستجوگر برای کلمات کلیدی مورد نظر بهبود بخشد و سرعت ایندکس شدن صفحات، بالاتر رود. بهبود سایت برای افزایش تعداد بک لینک ها یا لینکهای ورودی به سایت، تکنیک دیگری در سئو می باشد.

سئو (SEO)، مخخف کلمات انگلیسی (Search Engine Optimizaion) می باشد که به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر است. این عبارت، اصطلاحی می باشد که در توسط مشاورانی که مسئولیت بهینه سازی برای مشتریانشان را برعهده دارند و نیز کسانی که بصورت انفرادی و در منزل، خدمات سئو ارائه می دهند، مورد قبول قرار گرفته است. بهینه سازان سایت، غالبا خدمات خود را در قالب انفرادی، و یا بخشی از خدمات خود به مشتری، ارائه می دهند. از آنجاییکه سئو سازی موثر می تواند نیازمند تغییراتی در کدهای HTML یک سایت و یا محتویات آن باشد، روشهای بهینه سازی و سئو، غالبا با خدمات طراحی و برنامه نویسی سایت ارائه می شود.عبارت "دوستار موتورهای جستجوگر" ممکن است طراحی سایت، و یا دیگر المانهایی که برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده اند، بکار برده شود.