بهترین بالش‌ مسافرتی برای سفرهای هوایی طولانی
اگر مطالب مربوط به تجهیزات سفر را خوانده باشید، می‌دانید که چه چیزهایی لازم است و چه چیزهایی لازم نیست. یکی از نکاتی که در رابطه با یک سفر هوایی طولانی مورد توجه است، به‌ همراه داشتن بالش مسافرتی است. لازم است یا نه؟ من می‌گویم بله! به‌همراه بردن یک بالش مسافرتی برای همه مساله مهمی نیست، در حقیقت فکر می‌کنم برای به‌همراه داشتن آن باید کلی با خودتان کلنجار بروید.

در کنار تمامی تجهیزات کارآمد سفر، داشتن بالش مسافرتی در پروازهای طولانی به نظر من یک الزام است. اما با توجه به تنوع آن در بازار، ممکن است ندانید که باید از کجا شروع کنید.

پس بهتر است که برای انتخاب بهترین بالش مسافرتی برای پرواز طولانی‌تان، این راهنما را مطالعه کنید.
چرا باید یک بالش مسافرتی خرید؟

دلایل زیادی برای خرید یک بالش مسافرتی وجود دارد. نکات زیادی هم هست که پیش از خرید آنچه که می‌خواهید باید بدانید، مثلا شکل آن. بهترین بالش مسافرتی نه تنها باید از لحاظ قیمت مناسب باشد، بلکه باید کوچک، قابل حمل و صد البته خیلی خیلی راحت باشد.
چرا شما باید یک بالش مسافرتی داشته باشید؟

اگر می‌خواهید حین پرواز راحت باشید، به یک بالش مسافرتی احتیاج دارید؛ به‌همین سادگی. این بالش می‌تواند تکیه‌گاه گردن، سر و شانه‌های شما باشد و همچنین احتمال سردرد حین پرواز را که ناشی از فشار و کشش است، کاهش دهد چون بهترین حمایت را از سر و گردن انجام می‌دهد. با استفاده از بالش، می‌توانید راحت‌تر بخوابید چرا که به تجربه دریافته‌اید که پشتی صندلی هواپیما ابدا راحت نیست و پنجره‌ی هواپیما هم نمی‌تواند راحت باشد.

اگر بالشی مسافرتی یافتید که حمل آن راحت بود، مطمئن شوید که حجم یا وزنی به ساک دستی‌ای که با خود به داخل کابین هواپیما می‌برید‌، اضافه نخواهد کرد.

مسلما پیش از انتخاب بهترین بالش برای خودتان، باید در مورد ویژگی‌های آن بدانید.
چگونه بهترین بالش مسافرتی را برای خودتان انتخاب کنید

فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید، پس بهتر است در مورد آن‌ها بیش‌تر بدانید.
شکل بالش مسافرتی

اشکال مختلفی از بالش‌های مسافرتی موجود است از جمله: U شکل، J شکل، سه گوش، استوانه‌ای، گردنی و کوسن‌ها. بالش‌های U شکل از پرطرف‌دارترین بالش‌ها هستند؛ بالشی که به شکل U است و با فاصله‌ی کمی از زیر چانه‌تان، دور گردن شما قرار می‌گیرد. بالش J شکل هم خیلی به بالش U شکل شبیه است و با ایجاد تکیه بر زیر چانه، گردن را نگاه داشته و از افتادن گردن به جلو یا اطراف، جلوگیری می‌کند.

بالش‌هایی که به شکل کوسن هستند، از پشت و ستون مهره‌ها محافظت می‌کنند، در نتیجه اگر از درد پشت رنج می‌برید، این گزینه انتخاب خوبی است. بالش مسافرتی گردنی، مثل یک یقه دور گردن شما قرار می‌گیرد و بندی دارد که با بستن آن، در جای خود ثابت می‌ماند. اگر در صندلی وسط هواپیما نشسته باشید و کسانی در طرفین شما نشسته باشند، استفاده از این بالش راه مناسبی است که سرتان را بر شانه‌ی کنار دستی‌تان نگذارید!

حتی می‌توانید یک بالش مسافرتی معمولی بخرید که نمونه‌ی کوچکی از کوسنی است که روی مبل خود دارید.
هزینه خرید بالش مسافرتی. زیاد هزینه کنیم یا ارزان بخریم؟

بدیهی است که این هم یکی از فاکتورها است و باید آن را با بودجه‌ی خودتان بسنجید. بالش‌های متفاوت با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. بنابراین برای همه‌ی افراد با بودجه‌های مختلف یک گزینه وجود دارد.

من بالش‌های ارزانی داشته‌ام که بسیار خوب برایم کار کرده‌اند و متاسفانه برای بالش‌های دیگری پول زیادی داده‌ام که ابدا ارزش نداشته‌ است. این فقط یکی از ویژگی‌های بالش مسافرتی است، پس برای آن خیلی زیاد هزینه نکنید.

بالش مسافرتی
جنس بالش

بالش‌های مسافرتی بادی معمولا با لایه‌ای شبیه به پلاستیک پوشانیده‌ شده‌اند و این ممکن است باعث شود که عرق کنید یا راحت نباشید. به‌همین دلیل ممکن است لازم باشد پیش از استفاده، پارچه‌ای به دور آن بپیچید.

بالش‌های مسافرتی فومی راحت هستند و حمایت کافی از سر و گردن شما را انجام می‌دهند، اما لازم است کیفیت فوم آن‌ها ارزیابی شود چرا که بعضی از آن‌ها سفت‌تر از بقیه هستند. به‌خاطر داشته باشید که فوم‌های شکل‌پذیر ممکن است راحت باشند، اما باعث می‌شوند عرق کنید.‌

برخی بالش‌ها با منجوق‌های ریز پر شده‌اند و پشتیبانی لازم را نیز ایجاد می‌کنند، اما وزن سنگین‌تری دارند. می‌توانید این بار اضافی را با خود حمل کنید؟

کوسن‌های از جنس پر یا کرک هم بسیار سبک هستند اما استحکام کافی برای نگه‌داشتن سر و گردن را ندارند. به نظرم این انتخاب کمی دور از ذهن است.

دو انتخاب دیگر، پلی استر و پشم است. هر دو ارزان و سبک هستند اما به اندازه‌ی کوسنی که با منجوق‌های ریز پر شده، محکم و مناسب نیستند.
بالش مسافرتی شما چقدر قابل استفاده خواهد بود؟

برای اینکه بدانید یک محصول چقدر عمر می‌کند به توضیحاتش مراجعه کنید. همچنین بدانید هر چقدر که پول بدهید، از آن استفاده خواهید کرد. اگر بسیار سفر می‌کنید یا دچار مسائل پزشکی هستید، برای خریدن یک بالش ایده‌آل هزینه‌ی بیشتری صرف کنید. اگر فقط سالی یک بار سفر می‌کنید، می‌توانید کمی خسیس‌تر باشید.
چقدر فضا اشغال می‌کند؟

احتمالا کوچک‌ترین بالش، نوع بادی آن خواهد بود، اما لازم است هر بار که سوار هواپیما می‌شوید آن را باد کنید. بسیاری از این بالش‌ها تا شده و در کیفی که برای حمل آن هستند، قرار می‌گیرند. باز هم یادآور می‌شویم که پیش از خرید، ابعاد را چک کنید. من معمولا بالشم را روی کیف دوشی کجی که با خودم داخل هواپیما می‌برم آویزان می‌کنم.