سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز
در ادامه این سری از آموزش های بازاریابی میپردازیم به یکی دیگر از این اموزش های بازاریابی و بررسی میکنیم که این روش بازاریابی به چه صورت است و تمامی موارد و نکات آن را بازگو میکنیم.پس دوستان عزیز تا انتها با من همراه باشید

دوستان عزیز در این سری از آموزش ها در مورد بازاریابی رو به درون صحبت میکنیم که در ابتدا باید بررسی کنیم که بازاریابی رو به درون چیست؟
دوستان عزیز ازاریابی رو به درون در مورد ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا با جهان بیرون است و در این مورد صحبت میکند و از طریق ایجاد محتوایی خاص برای دست یابی به مشتریان رویایی خاصی در جهان اطراف طراحی شده است. استراتژی بازاریابی رو به درون باعث جذب مشتریان شایسته و همچنین باعث مراجعات بعدی و مکرر آنها می شود

دوستان عزیز حال که تعریفی کامل را از این نوع بازاریابی متوجه شدیم باید بدانیم که از سال ۲۰۰۶ بازاریابی رو به درون، موثرترین روش بازاریابی برای انجام کسب و کارهای آنلاین بوده است و در این زمینه به موفقیت های بسیاری رسیده است. این روش جایگزین روش های قدیمی بازاریابی رو به بیرون (Outbound Marketing) شده است که در آموزش های دیگری به بررسی آن ها میپردازم. بازاریابی رو به بیرون همانند انتشار آگهی، شرکت در رویدادهای تجاری‏، ایمیل های تبلیغاتی و سایر روش های مشابه است که هدف این تکنیک ها معرفی محصول به مشتریان بالقوه ‏ای که هنوز تمایلی نسبت به محصول ما نشان نداده ‏اند و آماده سازی آن‏ها برای امتحان محصول یا خدمت و نهایتاً خرید است که این پروسه طولانی در کسب و کار ها از اهمیت بسیار بسیار زیادی برخوردار است

روش کار این بازاریابی به اینصورت است که در بازاریابی روبه درون بر ایجاد محتوای با کیفیت که مردم را به سمت شرکت و محصول شما می کشاند تمرکز شده است و هدف در ان جذب مستقیم مشتریان است. با ایجاد هماهنگی مابین محتوایی که شما منتشر می کنید با منافع مشتری، ترافیک ورودی شما به طور طبیعی بالا می رود و کاربران بیشتری به سمت شما کشیده میشود و در واقع فرایند دیده شدن که امری بسیار مهم در صنعت و بازاریابی است اولین گام در این چرخه است و برداشته می شود و بعد از بالا بردن ترافیک موثر، تبدیل بازدید کننده ها به مشتری بالقوه و در نهایت، تبدیل مشتری بالقوه به خریدار جزء گام های بعدی است که باید با استراتژی هایی حرفه ای صورت گیرد. در اصل بازاریابی درون گرا به استراتژی در بازاریابی گفته می شود که بر یافتن مشتری از طریق ارائه اطلاعات مفید متمرکز شده است.

اما دوستان عزیز در این نوع از بازاریابی موضوعات اصلی که روی آن ها متمرکز میشویم چیست؟ این موضوعات به شرح زیر است:

  • نخستین موضوع در این زمینه ایجاد محتوا است که باید توجه کنید شما محتوایی هدفمند ایجاد می کنید که به پرسش ها و نیازهای اساسی مشتریان پاسخ می دهد و به طور گسترده ای آن را به اشتراک می گذارید که ان ها دیده شود و بتوانند شما را مشاهده نمایند.
  • مورد دومی که وجود دارد این است که شما بتوانید چرخه بازاریابی خود را به درستی مشخص کنید زیرا همانگونه که اشاره شد مردم در مراحل مختلفی در تعامل با شرکت شما قرار می گیرند (بازدید کننده ، مشتری بالقوه ، مشتری ، ترویج دهنده ) که هر مرحله نیاز به اقدامات بازاریابی متفاوت است.
  • مورد سوم در این زمینه این است که شما شخصی سازی در بازاریابی کسب و کار داشته باشید همانطور در طول زمان بیشتر در مورد این روش از بازاریابی یاد می گیرید، بیشتر توانایی این را پیدا می کنید که پیام های خود را با نیازهای خاص مخاطب هماهنگ و منحصر کنید.

برای توضیحات بیشتر در ادامه مطلب همراه من باشید