اینستاگرام پس از آزمایش تبلیغات تمام صفحه در Stories این قابلیت را برای تمام حساب‌های کاربری بیزنس فعال کرده است.
چندی بود که اینستاگرام نمایش تبلیغات بصورت تمام صفحه را در بخش استوریز بصورت آزمایشی راه‌اندازی کرده بود؛ حال این سرویس تبلیغات تمام صفحه را برای تمام حساب‌های کاربری بیزنس فعال کرده و از این‌رو دارندگان اینگونه حساب‌های کاربری می‌توانند برای نمایش تبلیغات در قسمت استوریز اقدام کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط اینستاگرام، امکان تبلیغات با بهبودهایی می‌تواند دسترسی بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد و از این‌رو کاربران قادرند تا از طریق کنترل چگونگی مشاهده‌ی تبلیغات، بیشترین افراد را مخاطب تبلیغات خود قرار دهند.

افرادی که از سرویس Ads manager یا Power Editor فیسبوک استفاده می‌کنند، می‌توانند برای نمایش تبلیغات در قسمت استوریز ابتدا گزینه‌ی Reach را انتخاب کرده و سپس با انتخاب اینستاگرام و سپس Stories به تبلیغات در این بخش بپردازند. ویدیو یا تصاویر ارسال شده برای تبلیغات نباید بیش از ۱۵ ثانیه باشند. کاربران قادرند تا میزان بازدید و آمار مشاهده‌ی تبلیغات را همچون سایر سرویس‌های تبلیغاتی اینستاگرام یا فیسبوک مشاهده کنند.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده استوریز اینستاگرام روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده دارد که از این‌رو این بخش از سرویس اینستاگرام را به تجارتی پرطرفدار برای فیسبوک تبدیل کرده است.

تبلیغات در بخش استوریز بصورت تمام صفحه نمایش داده می‌شوند و از این‌رو محتوای دیگری نمی‌تواند توجه کاربر را از تبلیغات دور کند. ضمنا باید به این نکته اشاره کرده که بازدیدکنندگان از قسمت استوریز برای یافتن محتوایی جدید و جذاب به این بخش رجوع می‌کنند، از این‌رو درصد بالایی از این کاربران روحیه لازم را برای دریافت تبلیغات و پیام ارسال شده دارند. در صورتی که تبلیغات از این بخش به مخاطب درست برسد، تاثیرگذاری خود را خواهد داشت.

همچنین با توجه به طول ۱۵ ثانیه‌ای ویدیوها و عکس‌های تبلیغاتی استوریز، اغلب کاربران با توجه به زمان کوتاه تبلیغات، محتوای نمایش داده شده را مشاهده خواهند کرد.

با توجه به تمام ویژگی‌های تبلیغات در قسمت استوریز، درگیر شدن کاربران تا حدود بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. Airbnb به عنوان یکی از ۳۰ کمپانی جهانی که در فاز آزمایشی امکان استفاده از تبلیغات در بخش استوریز را داشته، اعلام کرده که میزان تاثیرگذاری تبلیغاتش شاهد افزایش دو رقمی بوده است. این آمار نشان از این دارد که تبلیغات باعث شده تا آمار مشتریانی که تمایل دارند تا از این سرویس استفاده کنند، افزایش پیدا کرده و از این‌رو Airbnb از سرمایه‌گذاری خود راضی است.

فیسبوک برای درآمدزایی از اینستاگرام سه سال صبر کرد و حال که ضرایط برای کسب درآمد فراهم شده، این کمپانی از هر فرصتی برای درآمدزایی استفاده می‌کند، بطوریکه استوریز الهام گرفته شده از اسنپ‌چت جوان نیز به عنوان راهکاری جدید برای درآمدزایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.