با سلام خدمت شما خوبان و دوستان و همراهان همیشگی آموزش های ما . روزتون بخیر و شادی . شما در وب سایت خود علاوه بر قالب وردپرس که نصب بر روی سایت شما می باشد ، افزونه های وردپرس بسیاری دارید که در پنل شما نصب است و اگر شما بخواهید تغییراتی در کدهای انها ایجاد کنید ، پنل وردپرس این امکان را برای شما فراهم اورده است و برای انجام این کار شما باید از بخش ویرایشگر کد وردپرس عمل نمایید که محیطی بسیار ساده می باشد و جز سادگی این محیط ، اصلا حرفه ای هم نیست و ممکن است شما در هنگام تغییر کدها و یا اضافه کردن کدهای وردپرس دچار خطا شوید ، پس بهتره که به دنبال روش دیگری برای ویرایش کدهای قالب وردپرس و افزونه های خود باشید . در این اموزش وردپرس برای شما افزونه Synchi را معرفی می کنیم که با استفاده از آن بتوانید یک ویرایشگر حرفه ای برای کدهای وردپرس خود ایجاد کنید ، با ما همراه شوید .
افزونه ویرایشگر کد حرفه‌ ای در سایت وردپرس

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید قطعه کدی را در بخش فوتر سایت خود قرار دهید ، برای انجام این کار باید به بخش ویرایشگر کدهای وردپرس بروید و اگر شما حرفه ای باشید ، امکان دارد این کار را از طریق IDE سیستم خود انجام دهید که این مورد هم معایب و مزایایی برای خودش دارد ، که در اینجا وردپرس ، افزونه ای را در اختیار شما کاربرانش قرار می دهد که همه ی کاربران که در هر سطحی هستند بتوانند به راحتی و در یک محیط حرفه ای به ویرایش کدهای وردپرس سایت خود بپردازند . عملکرد این افزونه به این صورت است که امکانات ویرایشگر کد وردپرس را ارتقا می دهد ، به طوری که دیگر نیاز به استفاده از نرم افزارهای جداگانه و حرفه ای دیگر برای ویرایش نیست ، پس برای این که خودتون عملکرد این افزونه را مشاهده کنید ، ان را از لینک زیر دانلود کنید :
دانلود افزونه Synchi
فایل افزونه از لینک بالا دانلود کنید و سپس در پنل وردپرس خود نصب و فعال سازید تا بتوانید یک ویرایشگر حرفه ای در سایت خود داشته باشید و پس از فعال سازی افزونه به تنظیمات پنل بروید و زیر منوی Synchi را انتخاب کنید که در این صفحه ی تنظیمات افزونه می توانید ، بخش های مختلفی را از جمله مدیریت اندازه ی فونت و theme را ببینید و شما می توانید اینجا پس زمینه محیط برنامه نویسی خود را تغییر دهید و یک ظاهر مناسب برای ویرایشگر خود انتخاب کنید .

حال برای این که بخواهید تغییراتی را که برای محیط ویرایشگر خود ایجاد کرده اید را مشاهده کنید به بخش نمایش پنل و ویرایشگر بروید و در اینجا می توانید محیط ویرایشگر جدید برای ویرایش کدهای قالب وردپرس خود را مشاهده کنید و برای این که بتوانید محیط جدید ویرایش کدهای افزونه وردپرس را مشاهده کنید به بخش افزونه ها بروید و سپس ویرایشگر را انتخاب کنید .

افزونه Synchi دستورات مختلف از جمله html,css, جاوا اسکریپت و php را تشخیص می دهد و در سمت چپ ویرایشگر هم تغییرات اساسی ایجاد می کند و قبل از نصب افزونه فقط فایل‌های html,php و css نشان داده می شد و حالا تمامی فایل های قالب قابل مشاهده است و از امکانات دیگری که این افزونه ایجاد می کند ، ویرایش چندین فایل در محیط ویرایشگر در کنار هم می باشد و می توانید با کلیک راست بر روی هر فایل می توانید کارهای Delete,cute,copy/paste را انجام دهید .

نکته : دوستان عزیز دقت کنید کدی که در این ویرایشگر تغییر می دهید را با اطمینان عوض کنید زیرا که در اینجا دیگر شما امکان ویرایش فایل را ندارد و باید از طریق هاست خود عمل کنید . پس مراقب باشید کدها را به طریقی عوض کنید که وب سایت تون اسیبی نبیند .

از اینکه با ما در این اموزش وردپرس همراه بودین کمال تشکر را دارم . با سری آموزش ها با ما همراه شوید . با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما دوستان محترم .