سلام دوستان عزیز ، حال شماخوبه امیدوارم که شاد باشید و بااموزشهای ماهمراه بمانید.
گاهی اوقات نیازمند یک تقویم قوی و قدرتمند برای نمایش تاریخ هستیم و اگر این تقویم به صورت متغیر باشد و بتوان تاریخ آن را به صورت دستی نیز تغییر داد بسیار سودمند تر نیز خواهد بود. این امر برای فروشگاه های اینترنتی نیز کاربرد بیشتری دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد مخصوصا برای تعیین تاریخ تحویل و حمل و نقل محصول. اما باید چه کرد؟!
همه ی ما از آغاز نصب وردپرس با تقویم جلالی یا jalali آشنا شدیم. همین افزونه ی تاریخ جلالی باعث می شود که تاریخ های وبسایت وردپرسی را بتوانیم به فارسی برگردان کنیم و دیگر تاریخ میلادی نداشته باشیم و البته ناگفته نماند که بر روی برخی افزونه ها نیز اثرگذار است و اگر نباشد افزونه به درستی کار نمی کند. حال می خواهیم تقویمی را در وبسایت خود نمایش دهیم که قابلیت پویا یا داینامیک نیز داشته باشد.

به دنبال چنین افزونه ای با سیستم وردپرس datepicker آشنا شدیم که در انواع مختلفی فعالیت می کند. یعنی در زمینه ی ساخت یک تقویم میلادی و شمسی در وبسایت، فرم های تماس مثل فرم تماس ۷ و… فعالیت می کند و تصمیم گرفتیم تقویم خود را با وردپرس datepicker ایجاد کنیم. اگر شما نیز تمایل دارید با ما همراه باشید…
حتما بخوانید  کنترل فعالیت اعضا در پیشخوان وردپرس
افزونه تاریخ وردپرس datepicker

افزونه ی فوق العاده ای برای ساخت تقویم با استایل های دلخواه و سفارشی است که یک سیستم وردپرس datepicker را به صورت جی کوئری برای کاربران وردپرسی فراهم می کند.

برای نصب و راه اندازی این افزونه به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه را نصب می کنیم. پس از فعال سازی افزونه گزینه ی WP Datepicker در منوی تنظیمات مشاهده می شود که از آنجا می توانید شورت کدهایی را که میخواهید اضافه کنید.
WP Datepicker

همانطور که به صورت نمونه برای شما مشخص کرده می توانید تقویم های مشخص شده ای را انتخاب کنید و در کادر بالا وارد کنید. ناگفته نماند که در نسخه ی پرمیوم این افزونه می توانید تم های فراوانی را انتخاب کنید. اما در اینجا تنها از یک تم استفاده می شود. پس از انجام تنظیمات باید کد مورد نظر را در بخش متنی ویرایشگر وردپرس قرار دهید.

حال می توانید نتیجه را مشاهده کنید:

همانطور که ملاحظه می کنید تقویم نمایش داده می شود و می توانید تاریخ ها را تعیین کنید اما به صورت میلادی است! اگر می خواهید تقویمی شمسی داشته باشید می توانید از افزونه ی فارسی WP jQuery Persian Datepicker که به تازگی ساخته شده و یک سیستم وردپرس datepicker فارسی به شما می دهد استفاده کنید.
حتما بخوانید  ارسال مطلب توسط کاربران + آموزش ویدیویی
جمع بندی!

اگر می خواهید سیستم وردپرس datepicker در وبسایت خود ایجاد کنید می توانید از افزونه ای که امروز خدمت شما معرفی کردیم استفاده کنید و آن را فقط با کمی تنظیمات و یک قطعه کد در وبسایت خود قرار دهید.