:: افزایش بک لینک سایت طراحی شده
داشتن بهترین موقعیت در لیست موتورهای جستجو کار آسانی نیست. کلید دستیابی به این موقعیت ساخت مداوم بک لینک برای وب سایت می باشد. در اینجا پنج راهکار ساده برای این امر به شما ارائه می شود.
هر صنعت و یا رشته ای که شما در آن زمینه فعالیت دارید، باید دربارهء آن موضوع دانش و اطلاعاتی بیشتر از حد معمول داشته باشید. دستی به قلم بگیرید( یا انگشتی به صفحه کلید بزنید!) و مقالات کوتاه و آموزنده(۵۰۰تا۳۰۰ کلمه) با هدف تجدید نظر بر بازار کار خود بنویسید. می توانید این مقالات را از طریق سندیکای دایرکتوری مقالات و یا ناشران در وب سایتهای معتبر و با رتبهء بالا منتشر نمایید. انتشار مقالات در هر دوی این مکان ها مسلماً نتیجه بهتری خواهد داشت. هنگامی که مقاله شما منتشر شود به شما امتیاز ارائه بک لینک رایگان داده خواهد شد. پس همین حالا شروع کنید!

ارتباطات
کشف حوزه های اجتماعی bookmarking و لینک گرفتن از آنها مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر امکان پذیر می باشد. پتانسیل ارتباط لینکها در اینگونه شبکه های اجتماعی به صورت انفجاری و بسیار بالا می باشد. بنابراین بر روی ارائه پیشنهاد مناسب و با ارزش برای ارتقاء ارتباط با شبکه های اجتماعی(به صورت رایگان و سودمند) بیشتر کار کنید.

دسترسی به تالارهای گفتمان
با ثبت نام و مشارکت فعال در تالارهای گفتگو که مرتبط با حرفهء شما می باشد، به سرعت قادر به ساخت بک لینک هایی برای وب سایت خود با استفاده از قرار دادن فایلها در این تالار ها که به واقع امضای شما می باشد، خواهید شد. (به شرطی که این تالارهای گفتگو اجازه قراردادن فایلها و لینکها را درمکان مورد نظر به شما بدهند)
در حالیکه "میزان سئوی" این لینکها قابل بحث می باشد، با این حال می توانید از مزایای تبلیغات در آن و یادگیری چیزهایی هرچند کوچک بهره مند شوید. هر چند گاهی کلمهء "هشدار" را مشاهده می کنید- اما صرفاً‌ به دلیل چند نظر(کامنت) بی مورد، این تالار ها را اسپم نکرده و به کار با این انجمن ها و دریافت بک لینک برای وب سایت خود ادامه دهید- نتیجهء آن به سرعت به خود شما باز خواهد گشت.

بررسی برخی وبلاگ ها
اظهار نظر برای وبلاگ ها، یکی از عمومی ترین تکنیکهای ساخت و دریافت بک لینک در جامعهء‌ بهینه سازی می باشد. شما به راحتی می توانید از برخی وبلاگ های متداول برای حرفه و وب سایت استفاده نموده و نظرات سازنده و مناسب خود را همراه با لینک وب سایت خود برای آنها ارسال نمائید. مطمئن شوید که وبلاگ از نوع dofollow"" بوده و نوع nofollow"" آن برای شما سودمند نخواهد بود.

تمایز یا نابودی
این عبارت کلاسیک تجاری، از لحاظ معنی در بحث ساخت لینک کمی متفاوت می باشد. همیشه هنگام ساخت بک لینک ها (که ممکن است از هر روشی برای ساخت آن استفاده کرده باشید)، برای داشتن سطح معینی سعی کنید از متنهای anchor متمایزی در سراسر صفحات وب خود استفاده نمایید. داشتن لینکهای یکسان و متن anchor در تمامی صفحات وب سایت احتمال بالا رفتن سطح وب سایت شما در لیست موتورهای جستجو را افزایش خواهد داد.

مهمتر از همه، تعهد به لینکها
بهترین استراتژی در ساخت بک لینک ها بحث مفصلی دارد؛ ثبات و تعهد تعداد لینکهای مورد نظر خود برای پیوند به صورت ماهیانه را تنظیم و مشخص نمایید، و دستیابی به آن هدف را به صورت ماهیانه تحقق بخشید. در مورد شکستهای کوچک صبور باشید- نتیجه سخت کوشی شما، مانند پاداش به خود شما باز خواهد گشت.