سلام دوستان؛حالتون خوب هست؟ امروزمیخوام درمورد وردپرس و بحث امنیت و بهینه سازی کمی بیاموزیم .

در کنار تمامی افزونه ها و فعالیت هایی که برای بهتر شدن سایت وردپرسی خود انجام می دهیم، توجه به بهینه سازی سایت امر بسیار مهمی است که هرگز نباید از نظر وبمستران پنهان بماند زیرا اساس و بنیان هر سایتی امنیت و سرعت آن است که خود بخش اعظم بهینه سازی محسوب می شود.سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود سیستم ایمنی است که تحت نظر توسعه دهندگان قدرتمندی روی کار آمده و مدام به روز رسانی شده و در هر بروز رسانی چنانچه حفره های امنیتی مشخص شود، آن ها را برطرف خواهند کرد. اما در کنار اینها بهتر است ما نیز فعالیت ها و اقداماتی را انجام دهیم تا خیالمان راحت شود. افزونه های متعددی برای امنیت و سرعت و در کل بهینه سازی وردپرس روی کار آمدند اما تعداد اندکی هستند که قابل قبولند و می توان به آن ها اعتماد کرد و در واقع آزمایش خود را پس داده اند. یکی از بهترین ها بسته ی امنیتی Wordfence بود که در همیار وردپرس به صورت کامل به آن پرداخته شد یا افزونه های کوچکی مانند کدها امنیتی و کپچا که در فرم ها به کار می روند خود یک عامل ایجاد امنیت هستند که با اسپمرها مقابله می کنند.

امروز تصمیم داریم با افزونه ی قدرتمند دیگری به نام cloudflare وردپرس آشنا شویم که عملکرد بسیار جالبی دارد و تا به امروز بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از آن استفاده کرده اند.
افزونه ی cloudflare وردپرس

در واقع cloudflare وردپرس یک رابط بین کاربر و سرور اصلی است و منجر به پنهان شدن آی پی یا همان شناسه ی سرور و کاربران می شود. در واقع افزونه ی cloudflare وردپرس قادر به ثبت آی پی کاربران سایت در وردپرس می باشد و سرعت را نیز بالا میبرد.

برای نصب این افزونه به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه را نصب و سپس فعال می کنیم. سپس از بخش تنظیمات گزینه ی ” cloudflare” نمایان می شود. با کلیک روی آن می توانید به بخش تنظیمات و در واقع بخشی که اطلاعات مخصوص به سایت را باید وارد کنید، منتقل می شوید.
ثبت نام در cloudflare

برای اینکه اطلاعاتی را بتوانید وارد کنید باید در گام نخست در وبسایت cloudflare عضو شوید و اطلاعات خود را از آنجا دریافت کنید. برای این منظور به آدرس وبسایت cloudflare رفته و در همین صفحه اطلاعات خود را جهت ثبت نام وارد کنید:

 

سپس وارد وبسایت Cloudflare شده و می توانید با وارد کردن آدرس سایت خود بدون www تمامی آی پی ها را مشاهده کنید. همچنین حال به سراغ بخش تنظیمات افزونه ی cloudflare وردپرس می رویم.
حتما بخوانید قالب فارسی ‌nyke
cloudflare

 

به بررسی هر بخش می پردازیم…

CloudFlare Domain Name: در این بخش باید آدرس دامنه ای که در وبسایت CloudFlare ثبت کرده اید را در این بخش از cloudflare وردپرس ثبت کنید. به عنوان مثال به صورت regiran.com.

CloudFlare API Key : در اینجا شما باید API مخصوص به cloudflare وردپرس را بیابید و وارد کنید. برای اینکار روی گزینه ی Get this که مقابل این باکس است کلیک کنید تا وارد صفحه ای مانند تصویر زیر شوید:

از API قسمت Global استفاده کرده و در محل مورد نظر در تنظیمات افزونه ی cloudflare وردپرس وارد کنید.

CloudFlare API Email:در همان صفحه ای که API Key را مشاهده کردید می توانید از بخش origin دریافت کنید و آن را در قسمت مربوطه در cloudflare وردپرس ثبت نمایید.

حال می توانید اطلاعات خود را بروز رسانی کرده و ذخیره نمایید.

با انجام این تنظیمات از این پس می توانید در وبسایت cloudflare اطلاعات مربوط به آی پی ها را مشاهده کنید و اینگونه می توانید امنیت سایت خود را تحت نظر بگیرید و حفظ کنید. همچنین می توانید عملیاتی را روی آن ها انجام دهید و هر بخشی که به نظر شما مشکوک است را بلاک کنید. نمایی از صفحه ی اصلی cloudflare وردپرس را در تصویر زیر مشاهده می کنید:
حتما بخوانید پیش نمایش سریع محصولات در ووکامرس با YITH WooCommerce Quick View

جمع بندی!

چنانچه می خواهید به امنیت وبسایت وردپرسی خود به طور کامل توجه کنید به شما پیشنهاد میکنم دنبال افزونه هایی کاربردی و مفید باشید که ضرری به سایت شما نزنند و بتوانند تمام اطلاعات را تحت نظر بگیرد و مشکلاتی که پیش می آید را برطرف کند. امروز افزونه ای قدرتمند با عنوان Cloudflare وردپرس را خدمت شما معرفی کردیم که می تواند امنیت سایت شما را تامین کرده و حفره های امنیتی را برطرف نماید.