اصول و پایه سئو براین اساس میباشد که کاربران نیاز به جستجو دارند و جستجوی های آنها روز به روز افزایش میابد.حتی از دید دقیق تر برای بسیاری از کاربران جستجو کردن به منظور پیدا کردن منابع و چینش استراتژی کارها است.
بهینه سازی سایت بسیار فراتر از آن است که سایت در نتایج خوب ظاهر شود:
•اینترانت (Intranets): چون کاربران یک شبکه ی داخلی از محیط بسته ای اطلاعات را به دست میاورند دلیل نمیشود که رفتار آنها و دلایل جستجو عوض شود.متاسفانه شبکه های داخلی با تمام عظمت در نظر بسیاری از افراد کوچک هستند و به آنها توجه نمیکنند.زمانی موضوع جدی تر میشود که نتایج در شبکه های داخلی از اینترنت بسیار ضعیف تر هستند و این در حالی هست که وسعت جستجو بسیار کوچک تر است.
•تجارت الکترونیک (E-commerce): به نظر شما اولین قانون تجارت الکترونیک چیست؟اگر مشتریان نتوانند محصول شما را پیدا کنند,آن را خریداری نمیکنند.نکات بسیار زیادی در مورد روش های یافتن محصولات تجاری و فروش آنها وجود دارد که باید توجه داشت.
•جسنجوی داخل سایت (Onsite search): کاربران زمانی که وارد سایت میشوند از روش های فراوانی استفاده میکنند تا به هدف خود برسند.عده ی بسیار زیادی از جستجوی موجود در سایت استفاده میکنند.همینجاست که بسیاری از کاربران با مشاهده نتایج به این نتیجه میرسند که بهتر است باز هم به موتورهای جستجو بازگردند چون جستجوی شما به درد نمیخورد.

تمام مواردی که در بالا گفتیم زمانی بسیار مفید خواهند بود که کاربران شبکه ی داخلی و با اینترنت با اصول اولیه سئو آشنا شده باشند و آن را پیاده کنند.