امروزه در طراحی سایت افراد زیادی از جمله مدیران وب سایت و میزبانان وب سایت برای مدیریت وب سایت از کنترل پنل استفاده می کنند. در واقع کنترل پنل در طراحی وب سایت به عنوان یک بستر نرم افزاری میزبانی پیشرفته شناخته شده است.

برخی از ویژگی های طراحی سایت همراه با کنترل پنل شامل نمایش آمار وب سایت، تجزیه وتحلیل این آمار، نمایش فایل ها و مدیریت پایگاه داده ها و همچنین توابع ایمیل ها می باشد. نکتهء اصلی کنترل پنل این است که چگونه تمامی فرآیند پیچیدهء بسیاری از قسمت های وب سایت را به نکتهء ساده ای تبدیل کرده و در نتیجه با یک کلیک فرآیند کاملاً پیچیده ای را برای کاربران کاملاً ساده انجام می دهد.

در طراحی سایت، ظاهر کنترل پنل برای کاربران بسیار کاربرپسند طراحی شده و حتی برای کاربران تازه کار بسیار ساده و مناسب می باشد. استفاده از پنل خودکار در طراحی سایت، در واقع قدرت را در دستان مشتری قرار داده وبه آنها اجازه می دهد که بتوانند وب سایت خود را به سادگی مدیریت نمایند.

در صورت وجود کنترل پنل خودکار هنگام طراحی سایت، مشتریان می توانند وظایفی که تنها میزبان وب قادر به استفاده، تکمیل و ارائهء آن به مشتری می باشد را انجام دهند. مشتریان با دستان خود می توانند در رویکرد مدیریت وب سایت و نگهداری از آن سهیم باشند.

صاحبان وب سایت در طراحی سایت خود نباید ترسی از وجود کنترل پنل و نحوهء استفاده از آن و یا به عهده گرفتن مسئولیت در دست داشتن کنترل پنل وب سایت خود داشته باشند. اگر با هرگونه سوال و یا مشکلی در مورد نحوهء استفاده از آن مواجه شدید، مسئلهء خود را می توانید به کمک فایل ها و یا خود آموز های موجود در بازار که در این زمینه می باشد استفاده نمایید.

در اینجا به برخی از کارهای خسته کننده ای که قبلاً به سختی انجام می شد و حال بوسیلهء وجود کنترل پنل در طراحی سایت برای افراد ساده شده است، اشاره می کنیم:

  • آپلود و یا بارگزاری مطالب و مدیریت صفحات وب سایت
  • ایجاد و ساخت ایمیل
  • گرفتن back up از اطلاعات موجود در سایت
  • مشاهدهء جزئیات و آمار بازدیدکنندگان وب سایت
  • ایجاد گزارشات وب سایت برای کمک به تشخیص مشکلات وب سایت
  • نصب برنامه های کاربردی (مانند: بلاگ ها و انجمن ها)

کنترل پنل در وب سایت شامل سیستم های امنیتی و دفاعی درجهء یک مانند آنتی ویروس و شناسایی rootkit می باشد. باید از طراحی سایت و برنامه نویس خود متشکر باشید که از این طریق یعنی کنترل پنل، شما قادر به مونیتور کردن و نظارت و به روز رسانی سیستم و مطالب خود شده و کاربران را بلافاصله از هر گونه خدمات ناقص و یا تهدید های بالقوه آگاه ساخته و به شما هشدار می دهد.

کنترل پنل خودکار در بازار به عنوان قوی ترین کنترل پنل در طراحی سایت شناخته شده است و استفاده از آن می تواند به ارتقاء سطح وب سایت شما کمک شایانی نماید.