وردپرس،این سیستم منعطف و اوپن سورس،با وجود امکاناتی که دارد،امروزه هر وب مستری ترجیح می دهد سایت خود را با وردپرس طراحی کند.چرا که وردپرس هم زحمت کمتری دارد و هم پشتیبانی بهتری.منظور از پشتیبانی،همه ی کد های ودپرس،افزونه های وردپرس و به علاوه مطالبی هست که کاربران در انجمن های مختلف مطرح می کنند.بنابراین مشکلی نیست که با استفاده از وردپرس غیرقابل حل باشد.اما این سیستم نیز مانند هر سیستم دیگری،نیاز دارد که همواره بر روی آن نظارت انجام شود و کاربر از صحت سایت خود مطمئن باشد.هر چند که این مهم تا حدودی توسط وب هاستینگ های خوب می تواند تامین شود،اما نیاز است که این سیستم توسط یک عامل خارجی همواره تحت نطارت قرار گیرد و مانیتور شود.برای این کار انسان ها نمی توانند تمام تایم شب و روز خود را صرف کنند.اما خوش بختانه باز هم افزونه های وردپرس در این امر پاسخ گو خواهند بود.برای مانیتورینگ کامل سایت خود بدون کوچک ترین دخالت و زحمتی،این مقاله را از دست ندهید.

ابزار و افزونه های مانیتورینگ وردپرس

مانیتورینگ آپ تایم چیست؟

این وازه را مطمئنا بار ها و بارها شنیده اید.به خصوص وقتی قصد دارید یک هاست خریداری کنید.عمل بررسی و چک آپ پیوسته و مرتب وب سایت برای اطمینان از فعالیت درست سایت از جهات مختلف را آپ تایم می گویند.

عمل مانیتورینگ با استفاده از ابزارهایی مثل افزونه قابل اجراست که به این فرآیند اصطلاحا پینگ کردن گویند.

چرا سایت باید تحت مانیتورینگ آپ تایم باشد؟

حتی اگر تایم زیادی را صرف بررسی و چک اپ سایت خود کنید،بازهم هیچ اطمینانی نمی توان از عملکرد سایت در ساعاتی داشت که سایت تحت نظر نیست.بنابراین یک مشکل برای وب مستران همچنان وجود داشت که نمی توانستید با اطمینان سایت خود را ترک کنند.این کار مضرات زیادی دارد.از جمله:

اگر شما صاحب سایتی فروشگاهی با پشتیبانی باشید،سبب میشود اطمینان کاربران از دست برود و پشتیبانی شما با مشکلاتی رو به رو شود.

در موتورهای جست وجو سایت شما به عنوان سایت به روزی شناخته نمیشود که همین امر تاثیراتی نیز در سئو سایت خواهد داشت.

سرویس های رایگان مانیتورینگ آپ تایم سایت ها

در ادامه قصد دارم سروریس هایی رایگان را جهت مانیتورینگ سایت به شما معرفی کنم.اهمیتی ندارد که سایت شما چه موضوعی دارد و چه فعالیتی دارید.اساسا هر سایت وردپرسی قابل بررسی با این سروریس هاست.

سروریس مانیتورینگ Pingdom

این سروریس بدون شک از معروف ترین سروریس های رایگان موجود جهت بررسی و مانیتورینگ میباشد.اولین مزیت این سروریس اطلاع رسانی آن است که به تجربه ثابت شده است.سایت همیشه تحت کنترل است و زمانی که سایت باز نشود( اصطلاحا هنگام داون تایم سایت) به شما هشدار داده میشود.راه های ارتباطی این سروریس با شما از طریق ایمیل و اس ام اس خواهد بود.عملکرد اجرایی سایت و طول زمان آپ تایم به صورت گزارشی به شما نشان داده میشود.

 

سرویس مانیتورینگ Site24x7

برای مانیتورینگ سرور،خود سایت و اپلیکیشن سایت این سروریس را توصیه می کنیم.این سروریس زمان آپ  تایم ،داون تایم و اجرای سایت شما را ثبت می کند و تحت نمودار نمایش می دهد.به علاوه راه های ارتباطی شما جز ایمیل و اس ام اس،از طریق توییتر و حتی rss هم می تواند باشد.

این سروریس را به افرادی توصیه می کنیم که برای سایت های بزرگ و شرکت ها،نیاز به پشتیبان دائمی دارند و می توانند از سرویس های غیررایگان استفاده کنند.

 

سروریس مانیتورینگ Monitor.us

این سروریس جایگزین هر یک از سروریس های غیررایگانی هست که تا به حال استفاده میکردید.ممکن است برخی از نرم افزار ها استفاده کنن.اما این سروریس کاملا رایگان جایگزین همه ی این هاست. تمامی وبسایت، شبکه ها، API و … تحت نظارت این سرویس قرار میگیرد.

 

سرویس مانیتورینگ DownNotifier

این سروریس از این جهت بیشتر کاربرد دارد که برای استفاده نیازی به ثبت نام در سایت ندارید.تمام کاری که باید کنید ،وارد کردن دامین سایت،ایمیل و شماره تماس جهت ارسال پیامک خواهد بود.این سروریس کاملا رایگان است.

 

افزونه های رایگان مانیتورینگ آپ تایم سایت ها

افزونه Jetpack

این افزونه که توسط سایت اصلی وردپرس تهیه و تنظیم شده است،اماکنات متعددی دارد که یکی از آن ها ،مانیتورینگ سایت ها و اپ تایم دائمی آن است.با استفاده از این سرویس، اعلان ها ایمیل میشوند.

 

افزونه SensorPress

این افزونه ساده و کامل هم به صورت رایگان است.بعد از دانلود و نصب تنها کاری که باید انجام شود،فعال کردن و سپس تکمیل اطلاعات خودتان است.طریقه مانیتورینگ این سایت به صورت هر ۱۵ دقیقه یک بار است که بسته ب سایت شما ممکن است سریع تر از این هم انجام شود.در صورت بروز مشکل،افزونه به شمل خطارا ایمیل می کند.

 

افزونه ManageWP

این افزونه،یکی از اولین افزونه های چندگانه وردپرس برای مانیتورینگ است.ابزاری که برای سایت هایی مناسب است که چند سایت با هاست ها مجزا ،با استفاده از یک داشبورد اداره میشوند.

در واقع کارایی این افزونه متنوع است و مانیتورینگ وب سایت تنها یکی از امکانات  آن میباشد.

 

افزونه Real User Monitoring by Pingdom

این افزونه بر پایه ی سروریس اولی ساخته شده است که ابتدا معرفی کردیم.این افزونه نیز مزایای سایر افزونه ها را دارد.اما چیزی که باعث شد تصمیم بگیرم آن را معرفی کنم،امکان اداره سایت و مانیتورینگ آن در داشبورد بود.بدین معنی که لازم نیست برای هر بار مانیتورینگ وب سایت را ترک کنید و وراد حساب خود در سایت مرجع شوید.این افزونه کاملا رایگان ارائه شده است.

 

سخن آخر:

مجموعا وب سایت ها و افزونه هایی که معرفی شد،می تواند نیاز یک وب سایت معمولی را برطرف کند و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف ندارید.مبحث مانیتورینگ را جدی بگیرید و سعی کنید در زمان داون سایت،شما اولین نفری باشید که از این موضوع مطلع میشوید.نه سایرین!

موفق باشید