سلام کاربران عزیز ، حال شما خوبه ؟ با اموزش امروز ما که در مورد افزایش رتبه سایت با نصب اطلاعات نمونه جوملا  است در خدمت شما هستیم . امیدوارم که براتون مفید واقع گردد.
محتویات

۱ مقدمه
۲ لینک‌های شکسته
۳ تکرار مطالب
۴ ایندکس صحیح سایت جوملایی خود در گوگل

مقدمه

نصب اطلاعات نمونه جوملا معمولا برای کاربران تازه کاری که قصد آشنایی به جوملا را دارند بسیار مفید است. معمولا در نسخه‌های آماده نصب که توسط سازندگان قالب ارائه می‌شود اطلاعات نمونه کمک شایانی به استفاده هر چه بهتر از امکانات موجود می‌نماید.

برخی کاربران نیز جوملا را با اطلاعات نمونه در یک سایت بصورت آنلاین قرار می‌دهند و این سوال را دارند که آیا نصب اطلاعات نمونه جوملا در رتبه سایت تاثیر دارد؟

برای اولین بار نصب اطلاعات نمونه که بصورت آزمایشی از جوملا استفاده می‌شود بسیار مفید است، اما برای کاربران حرفه‌ای که آشنایی کاملی به جوملا دارند شاید ضروری نباشد.

چندی قبل یک کاربر این سوال را در انجمن جوملا نوشت:

اگر اطلاعات نمونه را نصب کنیم و گوگل شروع به آنالیز سایت من شود؟ هنگامیکه محتوای نمونه را حذف کنیم و از ابزار گوگل وب مستر استفاده نمایید برخی آدرس‌ها دارای خطا خواهند بود زیرا که پیدا نمی‌شوند. کسانی که از محتوای نمونه جوملا استفاده می‌کنند. آیا این اطلاعات را در گوگل برای همیشه باقی خواهند ماند ؟ و آیا این موضوع برای رتبه بندی سایت ضرری ندارد؟

در پاسخ به این سوال باید چند نکته را مورد توجه قرار داد.
لینک‌های شکسته

این لینک‌های شکسته هرگز خوب نیستند. شما باید یک فایل XML نقشه سایت خود را که صفحات صحیح را نشان می‌دهند به گوگل معرفی کنید.

شما باید کاربر را به مسیر درست هدایت کنید و موتورهای جستجو به صفحات درست در سایت شما دسترسی داشته باشند. در خصوص محتوای نمونه، بهترین مکان برای هدایت آنها به صفحه اول سایت خود است.

اینکه آیا لینک‌های شکسته به رتبه صفحه در گوگل آسیب می‌زند یا نه یک مسئله است! مهم اینست که مراقبت بیشتری درخصوص رتبه بندی در موتورهای جستجو به دست بیاید آنهم با گرفتن ترافیک برای سایت شما که بسیار بسیار ارزشمند است. نتایج باید مرتبط باشند. اگر شما صفحات ایندکس شده در گوگل را به عنوان یک نتیجه از محتوای نمونه داشته باشید، نتایج غیر مرتبط و گمراه بوجود خواهند آمد و فراموش نکنید که صفحه خطای ۴۰۴ نمایش داده شود یا اینکه به صفحه اصلی سایت هدایت شوند.

این یکی از مواردیست که ممکن است به رتبه بندی کلی سایت شما آسیب برساند.
تکرار مطالب

محتوای نمونه معمولا به صورت مطالب تکراری ذخیره شده‌اند، که این در تعداد زیادی از سایت‌ها نیز وجود دارد و احتمالا برای رتبه بندی سایت شما مناسب نخواهد بود. محتوای نمونه ممکن است برای مدت طولانی بعنوان صفحات ایندکس شده در موتورهای جستجو باقی بمانند که می‌توانید آنها را حذف نمایید.

پیاده سازی یک فایل XML نقشه سایت و استفاده از ابزار گوگل وب مستر برای حذف صفحات به شما کمک خواهد کرد. به روز رسانی‌های مکرر سایت شما ممکن است زمان بین هر بار کنکاش سایت شما توسط موتورهای جستجو را کاهش دهد.
ایندکس صحیح سایت جوملایی خود در گوگل

راه‌های صحیحی برای ایندکس کردن سایت خود وجود دارد، و روش‌های ناکارآمد و مضر نیز وجود دارد. مقاله‌ای به همین منظور در دانشنامه جوملا فارسی با عنوان شش راه برای ایندکس کردن سایت جوملایی در گوگل منتشر شده است که می‌تواند به شما در ایندکس کردن سایت خود کمک کند.

در پایان توجه داشته باشید که بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل حذف محتوای نمونه قبل از آنلاین کردن سایت می‌باشد.