بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و وب سایت ها به دلایل متعدد به فعالیت ها و منابع سئو وب سایت خود توجه می کنند. برخی افراد این مسائل را برای مدتی در خانه خود انجام داده و با برخی از راهنما های حرفه ای به دنبال ارتقاء سطح سئو وب سایت خود هستند.

برخی دیگر (معمولاً شرکت های کوچک) زمان و نیروی انسانی زیادی برای مدیریت سئو وب سایت خود را نداشته و نیاز به شرکتی دارند که به طور مداوم مدیریت مربوط به سئو سایت آنها را به عهده بگیرد.

به هر دلیلی که می خواهید انجام سئو وب سایت خود را به افراد دیگر بسپارید، فقط یک چیز را به خاطر داشته باشید: فقط به این دلیل که شخص دیگری سئو سایت شما را انجام می دهد نباید دست از نظارت بر روی آن را بردارید. حتی اگر بهینه سازی سایت خود را کاملاً به شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سپرده اید، صاحبان وب سایت بایددرگیر سئو سایت خود بمانند و آن را رها نکنند.

سئو در واقع کاری نیست که آن را تنظیم کرده و به حال خود رها کنید “set it and forget it” حتی بهترین شرکت های بهینه سازی وب سایت بدون کمک و حمایت شما نمی توانند یک سئو موفق برای وب سایت شما داشته باشند. در اینجا ۳ دلیل اینکه چرا مشتریان سئو (حتی اگر انجام آن را به شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو سپرده باشند) نمی توانند به طور کامل از مسائل سئو سایت خود دور شوند را برای شما شرح می دهیم.

۱- آنها شرکت شما را به خوبی خود شما نمی شناسند

شریک شما در انجام کارهای سئو، برای بهینه سازی وب سایت تان به بهترین شکل، باید تمامی مسائل مربوط به کسب و کار اینترنتی و وب سایت شما را مطالعه کرده و یاد بگیرد. باید بدانند که چه کسانی مخاطبین هدفمند شما هستند؟ محصولات و خدمات شما چه مسائل و مشکلاتی را حل می نماید؟ اهداف بلند مدت کسب و کار شما چیست؟

رقبای مستقیم کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ آنها باید تمامی این مسائل و چیزهای دیگری را نیز یاد بگیرند.

اما آنها در آغاز کار سئو برای وب سایت شما، هیچگونه اطلاعات و دانشی از این مسائل ندارند. باید قادر باشید که طرحی از مسائل مربوط به کسب و کار اینترنتی خود را به آنها ارائه نمایید. بنابراین آنها می توانند سئو متناسب با کسب و کار شما طراحی کرده تا نقاط قوت سایت شما را افزایش داده و نقاط ضعف سایت شما را محو کرده و به سمت اهداف کسب و کار شما قدم بردارند.
۲- کمک به حفظ بازاریابی محتوای سایت به صورت کامل

موتورهای جستجو با محتوا و مطالب سایت ها رونق گرفته و کامیاب می شوند؛ این امر نشان دهنده این است که موتورهای جستجو چگونه وب سایتی را با معیارهای کاربر پسند در موتور جستجو شناسایی می کند؛ اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، ارسال مطالب، لینک ها، توئیت کردن و like کردن میلیون ها میلیون محتوا در روز…

عملاً هر کاری که به صورت آنلاین در وب سایت تان انجام می دهید که بزرگترین آن تهیه محتوای سرگرم کننده و سازگار است، همانند سوخت برای موتور جستجو می باشد.

شریک کاری شما در امورات سئو نیاز به کمک در تولید این محتوا و مطالب دارد.

حتی اگر مسئول نوشتن مطالب در وبلاگ تجاری شما و ارسال مقالات در وب سایت های ۳rd party باشند، باز هم نیاز به راهنمایی و کمک شما در هنگام انتخاب موضوعات دارند. همانطور که در بالا ذکر شد، شما کسب و کارتان را بهتر می شناسید و می دانید که مخاطبین هدفمند وب سایت شما به دنبال چه نوع از مطالبی می باشند.

همچنین نیاز به تامین محتوا برای شرکت ارائه دهنده خدمات بهینه سازی وب سایت تان دارید. بنابراین آنها به طور موثر مطالب را ترویج و به عنوان اهرمی در سئو استفاده می کنند. همچنین می توانید موضوعاتی را برای اجرا به آنها پیشنهاد دهید. اگر می خواهید کمکی به انجام سئو توسط متخصصین وب سایت تان در نوشتن مطالب کنید، دستان او را از پشت نبندید! با آنها به اندازه کافی در نوشتن مطالب روراست باشید.

بدیهی است که شما حق دارید که مطالب را قبل از ببینید و تصویب نمایید اما اجازه ندهید که هر مطلب وبلاگی شما را گرفتار کرده و برای تجدید نظر تک تک آنها را مورد بررسی قرار دهید. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا داشتن محتوا و مطالب جدید به صورت مداوم می باشد.

۳- همکار سئو وب سایت شما در واقع راهنمای خود شماست

تمامی این کار به ارتباطات شما مربوط می شود. اگر تمامی امورات سئو وب سایت خود را به شخص مورد نظرتان بسپارید و هیچ نظراتی بر آن نداشته باشید، در صورت عدم بدست آوردن نتایج مورد نظرتان در سئو، دیگر هیچ حقی برای ناراحتی نخواهید داشت. شرکت ارائه دهنده خدمات سئو مطمئناً طبق خواسته و درخواست شما اقدام به ارائه بهترین و موفق ترین راهکارها تا حد امکان خواهد نمود.

اگر شما با شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت تان درگیر نباشید و آن شخص فقط در یک مسیر فعالیت نماید، باز هم هنوز تحت خواسته و هدایت کار انجام داده است. این امر در صورتی امکان پذیر خواهد بود که به صورت ماهیانه جلسه ای گذاشته تا مسیرهای نادرست در سئو وب سایت تان را تصحیح نمایید. پس باید کاملاً در کنار شرکت خدمات دهندهء سئو وب سایت تان فعال باشید، اگر به طور کامل دست از نظارت بردارید انگار متخصص سئو سایت خود را در تاریکی رها کرده اید.

متخصص سئو سایت شما، تخصص خود را ارائه می دهد، در صورتی که شما باید به او مسیر دهید!