آیا سایتتونو برای هویتهای مختلف بهینه کرده‌اید؟

برای بهینه سازی سایت برای سئوی فعلی و چالشهای دنباله‌دارِش باید دائما اطلاعاتتونو در مورد الگوریتمهای مختلف بروز کنید. گوگل معیارهای سخت گیرانه ای طراحی کرده تا مانع استفاده سایتها از روشهای سئوی کلاه سیاه بشه.
اگه شرکت شما چند هویتی است، گوگل حتی با نیت خوب هم نمیتونه سایتتونو خوب ببینه و دید بدی نسبت بهتون پیدا میکنه.
هویت در سئو چیست؟

تو این سوال منظورمون از هویت همون هویت شخصیه، مثل هویت خودتون؛ شامل اسم، کد ملی، آدرس، شماره تلفن و سایر چیزهایی که تو مراجع قانونی مشخص میکنند هویت شما رو مشخص میکنند.
گوگل هم همینطوری به سایتتون نگاه میکنه.
حالا همسرتونو در نظر بگیرید. مشخصات همسرتون تو یه سری از مسائل مرتبط با هویت با شما یکیه، مثلا آدرس و شماره تلفن. شاید حتی یک جا کار کنید و شغلتون یکی باشه.
شاید یه نفر دیگه ای هم اسم شما باشه. حالا اگه این فرد همشهری‌تون هم باشه باز تو جزئیات بیشتری باهاتون مشترکه. فرض کنید این فرد هم نام و همشهری اسمش تو لیست کسایی باشه که ممنوعیت پرواز و ترک شهر دارند. اونوقت ممکنه تو فرودگاه برای شما دردسر بشه و اشتباها مانع از خروجتون بشن.
گوگل چطور در سئو به هویت ها نگاه میکند؟

گوگل آدم نیست. برای تعیین رتبه سئو از الگوریتم استفاده میکنه. پس احتمالش هست که مثل همون قضیه لیست پرواز، این تشابهات باعث بشه گوگل فکر کنه سایت شما قصد فریب سیستم رتبه بندی رو داره.
اما دیگه گوگل مثل سیستم قانونی بهتون حق دفاع نمیده، بلکه اگه شک کنه، به سایتتون برچسب متخلف و متقلب میزنه.
وقتی همچین اتفاقی بیفته دیگه همه زحماتی که برای بهینه سازی سایتتون کشیدید به فنا میره.
چه کسانی از چند هویت استفاده میکنند؟

فعالان حوزه پزشکی – دکترها، دندانپزشکها و جراح ها. معمولا موقع بهینه سایزی سایتشون برای سئو به این دست مشکلات بر میخورند.
تصور کنید یه ساختمان پزشکان شش تا دکتر داره. هر کدوم هم هویت خودشونو دارند، با تخصص و شاخه متفاوت و بیماران متفاوت. هر دکتری میخواد تو دایرکتوری خودشو فهرست کنه و از هویت محلی گوگل بهره ببره.
با اینکه بهینه سازی سایت برای فعالیتهای پزشکی یه چیز تعریف شده ای هست، ولی وقتی ما میخواهیم برای هر کدوم از این دکترها بهینه سازی انجام بدیم، الگوریتم های گوگل بهشون برچسب میزنن.
موسسات قانونی و خدمات تخصصی مثل حسابدارها و آژانسهای املاگ هم همچین مشکلی دارند. حتی اگه چند هویت با هم روی یک وب سایت شریک نباشند، باز هم ممکنه اسم، آدرس و شماره تماستونو درست وارد نکرده باشید و به همین مشکل برخورد کنید.
فرض کنید کارمندهای یک شرکت هرکدوم برای خودشون یه وبسایت جداگانه داشته باشند. گوگل فکر میکنه یه شرکت میخواد با استفاده ای چند وب سایت سئوی خودشو تقویت کنه.
این مشکل گاهی شرکتهایی رو که آدرس مشابهی دارند (یک جا قرار گرفته‌اند) اما اسم و شماره تلفن هاشون متفاوته تحت تأثیر قرار میده.
حل مشکل چند هویتی و بهینه سازی وب سایت

شرکتهای سئو برای غلبه بر مشکلات چند هویتی چند تایی ترفند دارند.
با اینکه کارهایی که ما برای حل این مشکل انجام میدیم پیچیده‌اند، اما از فهرست بندی سرچ حلی Google My Business استفاده میکنیم. اگه میخواهید شرکتتون بهترین رتبه ممکن رو بگیره باید مواظب هویتهای مستقل شرکتتون باشید.
اگه هر دکتر بخواد خودش شخصا رتبه بگیره، میتونیم برای هر کدوم جداگانه ترفندهای فهرست شدن رو بکار ببریم و به این ترتیب به گوگل اطلاع میدیم که شما چند هویت هستید در یک شرکت، و دیگه گوگل هم تو لیست سیاه نمیذاردتون.
با این روش میتونید به گوگل اطلاع بدید که هر کدوم از هویت های مختلف سایتتون کارهای مختلفی انجام میدن. مثلا یه دکتر داخلی جراحی میکنه و یه دکتر ارتوپد در یه طبقه دیگه به بیماران ورزش میده. وب سایت هر کدوم از این متخصص ها رو به فهرست محلی گوگل یا صفحه خدمات سایت اصلی لینک میکنیم و سایتتونو برای چند متخصص و عبارت کلیدی بهینه میکنیم. میتونیم برای شرکت و برندتون هم Google My Business  درست کنیم.