با سلام به شما دوستان گرامی ، امیدوارم که شاد باشید. و با اموزش امروز ما همراه باشید.در محیط توسعه و طی تنظیم و پردازش یک مکعب، مطمئنا با خطاهایی روبرو می شوید. برطرف کردن خطاها بخش اصلی افزایش طول عمر یک مکعب می باشد. پراپرتی های تنظیم را پیکربندی خواهیم کرد و باید طی این تنظیمات با خطاهایی روبرو شویم. بنابراین این خطاها را تجزیه کرده و برطرف خواهیم کرد.

روی solution راست کلیک کرده و properties را انتخاب کنید و این امر یک پنجره ی pop up برای شما ظاهر خواهد کرد. تب deployment را انتخاب کنید که پس از آن پراپرتی های تنظیم را مشاهده خواهید کرد. نام سرور SSAS و نام دیتابیسی را که برای راه حل شما در نمونه ی SSAS برایتان ایجاد شد، ذکر کنید. از آنجایی که SSAS روی ماشین داخلی و یا ماشین توسعه ی من نصب شده، سرور را با عنوان localhost انتخاب کرده و دیتابیس را Sales نام گذاری می کنم. بقیه ی گزینه ها را به شکل پیش فرض حفظ خواهیم کرد.

روی راه حل راست کلیک کرده و Deploy را انتخاب کنید که این امر تنظیمات راه حل را آغاز خواهد کرد. اگر اکانت مناسبی در بخش اطلاعات غیر شخصی ایجاد نکرده اید، تنظیمات شما ممکن است با شکست مواجه شود، زیرا که اکانت موجود دارای امتیازات کافی نیست. اگر تمام مراحل توضیح داده شده را دنبال کرده باشید، باید با خطاهای نمایش داده شده در تصویر زیر روبرو شوید.از پیغام خطا می توانید دریافت کنید که پردازش مکعب به خاطر بعد تاریخ موفقیت آمیز نبوده است. روی بعد Cube Dim Date راست کلیک کرده و Process را انتخاب کنید که پس از آن پیغام خطای زیر برای شما ظاهر خواهد شد:

اگر به خاطر داشته باشید یک رتبه بندی در بعد تاریخ تعریف کردیم، سال – نیمسال – یک چهارم – ماه، و رابطه ی قابل انتظار نیز یک به بسیار می باشد. اگر داده را فهرست کنید متوجه خواهید شد که در هرسال همان مجموعه مقادیر نیم سال خارج می شود، بنابراین برای هر یک چهارم چگونه می توانید آنها را مجزا کنید؟ وقتی که Quarter پردازش می شود، Semester دو برابر شده را خواهد یافت که ستون های کلیدی برای Semester به طور پیش فرض خود Semester می باشد که منحصر به فرد نیست. بنابراین نی توانیم هر ویزگی را با تغییر ستون های کلیدی آن مجزا کنیم.

بعد تاریخ را در بخش ویرایشگر آن ویرایش کنید و سپس ویژگی Semester را انتخاب کرده و پراپرتی key columns را ویرایش کنید. این مسئله یک پنجره ی pop up مانند تصویر زیر برای شما ظاهر خواهد کرد. برای اینکه ویژگی Semester را مجزا کنیم، لازم است لازم است ستون اصلی را با عنوان Year + Semester ویرایش کنیم. بنابراین ستون های کلیدی را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

وقتی که چند ستون را انتخاب می کنید، پراپرتی نام ستون خالی می شود که این یک پراپرتی اجباری می باشد. بنابراین این پراپرتی را انتخاب کرده و آن را مجددا ذوی Semester تنظیم کنید، چرا که تمایل داریم در هنگام فهرست شدن این ویژگی نیمسال ها نمایش داده شوند.

این امر ممکن است خطایی که با آن در بعد تاریخ روبرو شده ایم، برطرف کند. کلیدهای تکراری یکی از متداول ترین خطاهایی است که طی پردازش بعد با آن روبرو هستیم که اخیرا چگونگی برطرف کردن آن را توضیح دادیم.