در این بخش قصد داریم آموزش نصب وردپرس در هاست را به صورت ساده آموزش دهیم. در دوره های آنلاین بعدی آموزش کار با محیط وردپرس و ساخت یک وب سایت حرفه ای را به شما آموزش خواهیم داد.
پس از خرید دامنه و پروپگیت دی ان اس های آن با هاست (DNS) ابتدا وارد سی پانل شده و گزینه files را کلیک کرده و فایل وردپرس را آپلود و سپس از حالت زیپ خارج نمائید.
سپس در صفحه اصلی cpanel وارد قسمت دیتابیس شده و Mysql databases و بانک اطلاعاتی خود را ساخته و بعد از آن یوزر دیتابیس را بسازید و پسورد آن را ذخیره کنید. سپس دیتابیس و یوزر را با هم Add کنید و در صفحه ای که باز می شود تیک همه موارد All Previlages را بزنید تا پیغام تایید مشاهده گردد.
در بروزر نام دامنه را تایپ کنید و می بینید که به صورت اتوماتیک وارد نصب وردپرس خواهید شد. مراحل را به ترتیب طی کرده و در صفحه ای که نام دیتابیس و نام یوزر و پسورد را می خواهد اطلاعات دیتابیس و یوزری را که ساخته اید را وارد کنید. پس از آن یک یوزر نیم و یک پسورد برای ورود به ادمین وردپرس از شما خواسته می شود که سعی کنید از پسورد طولانی برای امنیت بیشتر استفاده نمائید.

پس از نصب وردپرس با یوزرنیم و پسوردی که در زمان نصب انتخاب کرده اید وارد صفحه مدیریت خواهید شد. در ادامه مدیریت وردپرس به صورت کامل و جامع آموزش داده خواهد شد.