با سلام خدمت شماعزیزان ، حالتون که خوبه؟ درمورد وردپرس وشخصی سازی اش براتون توضیح خواهم داد.همانطور که میدانید اولین چیزی که به محض باز کردن صفحه ی مدیریت سایت (admin panel) با آن مواجه می شوید، Dashboard است. المان ذکر شده مجموعه ای از ابزار کمکی و کاربردی است که اطلاعات مختصری در اختیار شما قرار داده و نیاز به پیمایش در صفحات مختلف برای دسترسی به گدجت مورد نیاز را از میان برمی دارد. برای مثال، می توانید نظرات (comment) جدید را مشاهده کنید، یک پست پیش نویس سریع ایجاد کرده یا جدیدترین اخبار WordPress را مشاهده نمایید.

برای مشخص کردن اینکه چه اطلاعاتی باید در Dashboard نمایش داده شود، بر روی دکمه ی Screen Options در بالای صفحه، سمت راست کلیک نمایید. در پی فشردن دکمه ی مزبور، یک صفحه پدیدار می شود که به شما اجازه می دهد تا با کلیک بر روی چک باکس ها، قطعه اطلاعات مختلف را نمایان/پنهان سازید.

پس از نمایش گدجت های مورد نظر در Dashboard، می توانید آن ها را با استفاده از قابلیت drag &drop در بخش های مختلف صفحه ی خود جایگذاری نموده و ظاهر جدیدی را برای صفحه رقم بزنید. توجه داشته باشید که در ویرایش ۳٫۸ وردپرس، صفحه ی Admin واکنش گرا (responsive) می باشد. بسته به اندازه ی صفحه، تعداد ستون های حاوی ابزارک و ویجت که نمایش داده می شود متفاوت خواهد بود (برخی المان ها با کوچک شدن صفحه نمایش داده می شوند و برخی پنهان).

بعلاوه، زمانی که افزونه های مختلف را نصب می کنید، برخی از آن ها گدجت های اضافی بر سازمان به Dashboard ضمیمه می کنند. به عنوان مثال، اگر افزونه ی فروشگاه ساز WooCommerce را نصب کرده و یک فروشگاه اینترنتی توسط آن ایجاد کرده اید، می توانید در آن سفارش های اخیر و نمودار فروش ماهانه را در Dashboard به نمایش بگذارید. نمایش آیتم های یاد شده را همچنین می توانید از طریق صفحه ی Screen Options مدیریت کرد (در تنظیمات این صفحه مشخص کرد آیا المان ها در dashboard نمایش داده شوند یا خیر).