سلام به شما دوستان عزیز ، امیدوارم که حالتون خوب باشه. در مورد نحوه ی دسته بندی پست ها در سایت WordPress میخوام کمی توضیح بدم.ابزار Categories به شما این امکان را می دهد تا مطالب سایت WordPress خود را به راحتی دسته بندی (مدیریت) نمایید. می توانید رده های پدر و فرزند ایجاد کرده که در مدیریت و سامان دهی سلسه مراتبی مطالب سایت به شما کمک شایانی می کند. علاوه بر آن یک پست می تواند داخل چندین رده (category) قرار گیرد. این قابلیت، انعطاف پذیری زیادی در زمینه ی نمایش پست های دلخواه، دقیقا به همان نحوی که می خواهید در ابزارک ها (Widget)، منوها و یا مستقیما در پوسته ی اصلی سایت (theme) نمایش داده شود فراهم می کند.

در مبحث حاضر با نحوه ی ایجاد category در سایت و دسته بندی پست ها آشنا خواهید شد.

ایجاد category برای دسته بندی مطالب در سایت

به منظور ایجاد category جدید در سایت، بایستی ابتدا به صفحه ی Posts ->Catgories دسترسی پیدا کنید.

در سمت چپ صفحه، یک زبانه قابل مشاهده می باشد که به شما اجازه می دهد Category ایجاد کنید. اسم category، slug آن (که در آدرس URL دسته ها/category ها درج می شود) را پر کرده و سپس دکمه ی Add New Category را کلیک کنید. در این آموزش یک category جدید به نام Family posts ایجاد می کنیم.

اولین Category شما آماده می باشد. اکنون می توانید یک زیررده (subcategory) برای رده ی Family posts به نام Nephews ایجاد کنید. اسم و slug آن را مطابق نمونه ی قبلی پر کنید، اما Family posts را به عنوان پدر category جدید انتخاب نمایید. سپس، بار دیگر بر روی Add New Category کلیک کرده تا اطلاعات subcategory جدید ذخیره شود.

نحوه ی قرار دادن پست های جدید در category ها

پس از ایجاد و سازمان دهی ساختار category، می توانید مطالب و پست های دلخواه را به آن اضافه کنید. برای این منظور دو روش وجود دارد: اولین روش، باز کردن یک پست (یا نوشتن پست جدید) و قرار دادن یک کادر تیک در category ای است که می خواهید پست مورد نظر در آن جای گیرد.

دومین روش افزودن پست ها به صورت دسته جمعی به یک category است. برای این منظور بایستی المان Posts را از ستون سمت چپ انتخاب نموده و سپس گزینه ی All Posts را کلیک کنید. حال پست هایی را که می خواهید به category اضافه شود را انتخاب نمایید. بر روی تب Bulk Actions کلیک کرده و گزینه ی Edit را انتخاب نمایید و در پایان دکمه ی Apply را فشار دهید.

پس از انجام این کار، بخش هایی برای پست وجود دارد که باید تنظیم شود. یکی از آن ها مربوط به بخش Categories می باشد. آن category که می خواهید پست ها و مطالب مد نظر در آن قرار گیرد را مشخص کنید، سپس دکمه ی Update را کلیک نمایید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، کلیه ی پست هایی که قبلا علامت گذاری کرده بودید، متعلق به category مورد انتخاب بوده (Nephews) و در آن قرار گرفته اند.