دوستان سلام  وقت شما بخیر.خوب هستید؟ امیدوارم خوب و سالم و سلامت آماده یکی دیگر از اموزش های جوملا باشید در این اموزش جوملا قصد داریم در مورد نحوه اضافهکردن بنر به جوملا صحبت کنیم که بسیار مهم است.شاید برای شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.پس حتما با من همراه باشید دوستان
جوملا خود کامپوننت های پیش فرضی دارد که به وسیله ی آن ها می توان banner ها را مدیریت نمود. همچنین امکاناتی مانند افزودن و دسته بندی banner های گوناگون، و به نمایش گذاشتن آن ها در بخش های مختلف سایت را در اختیار کاربر قرار می دهد . در وهله ی اول، باید banner جدیدی ایجاد کنیم. برای انجام این کار، وارد قسمت مدیریت سایت شده، سپس به Components -> Banners -> Banners (کامپوننت –> بنر)می رویم.

بنر در جوملا

در این صفحه، باید روی دکمه ی NEW کلیک کنیم.

مدیریت بنرها در جوملا

در این مرحله، باید اطلاعات مورد نیاز banner و کد آن را وارد کرد. ابتدا، یک اسم برای banner خود انتخاب می کنیم.(سعی کنید از اسامی منحصر به فرد و در عین حال معنی دار برای banner استفاده کنید تا بعدها بتوانید آن ها را بهتر سازمان دهی کنید). سپس، گزینه ی select(انتخاب)را از  لیستtype  (نوع)انتخاب می کنیم. سرانجام، کد banner را در قسمت Custom code قرار داده و دکمه ی save and close (ذخیره و بستن)را فشار می دهیم.

ساخت بنر جدید در جوملا

حال، باید برای نمایش banner جدید (تازه گنجانده شده) یک ماژول جدید ایجاد کرد. برای این منظور به بخش Extensions -> Module Manager (افزونه ها –> مدیریت ماژول) مراجعه می کنیم.

مدیریت ماژول در جوملا

بار دیگر، برای افزودن ماژول جدید به وب سایت روی گزینه ی NEW (جدید)کلیک می کنیم.

مدیریت ماژول در جوملا

Joomla 3 فهرستی از ماژول های انتخابی را در اختیار ما قرار می دهد. تنها کافی است روی نوع banner دلخواه خود کلیک کنیم.

انتخاب نوع ماژول در جوملا

اکنون وقت آن رسیده که عنوان ماژول و مکانی که در آن قرار می گیرد را انتخاب کنیم. توجه داشته باشید که موقعیت های موجود و اسم آن ها همگی به نوع قالب انتخابی ما بستگی دارد. در این مثال، banner را در ستون سمت راست قالب joomla 3 قرار می دهیم (به عبارت دیگر position-7). پس از انتخاب عنوان و موقعیت دلخواه برای ماژول، روی دکمه ی save کلیک کنید.

نحوه انجام تنظیمات ماژول در جوملا

اکنون می توانید وارد وب سایت جوملایی خود شده و banner مود نظر را مشاهده کنید.