با سلام خدمت شما دوستان گرامی ، امیدوارم که خوب باشید. امروز درمورد تنظیم و شخصی سازی پوسته های WordPress صحبت میکنیم.بسته به تم مورد استفاده، تغییراتی متعددی وجود دارد که می توانید از طریق صفحه ی مدیریت سایت (admin panel) WordPress خود به آن تم اعمال کنید. در آموزش حاضر، نحوه ی اعمال تغییرات و شخصی سازی تم های سایت را از طریق صفحه ی Customization به شما آموزیم. در این درس تم Twenty Fourteen را سفارشی تنظیم خواهیم کرد.

در این آموزش مباحث زیر را پوشش خواهیم داد:

۱٫ دسترسی به صفحه ی WordPress Customization

۲٫ نحوه ی ویرایش Title و Tagline در WordPress

۳٫ چگونگی شخصی سازی صفحه ی اصلی (front page) سایت

۴٫ تنظیمات اضافه بر سازمان تم های مختلف در WordPress

دسترسی به صفحه ی Customization سایت

برای شخصی سازی تم WordPress، ابتدا باید ورودی Appearance را از کادر Dashboard در سمت چپ صفحه ی مدریت سایت انتخاب کرده و سپس در لیستی که ظاهر می شود گزینه ی Themes را انتخاب کنید.
در این صفحه، تم جاری و مورد استفاده ی سایت (Twenty Fourteen) را یافته و سپس بر روی دکمه ی Customize در کنار عنوان آن کلیک نمایید.

آموزش WordPress

در صفحه ای که ظاهر می شود می توانید تم سایت خود را به صورت زنده ویرایش نمایید. در سمت چپ، لیستی از گزینه ها و کارهایی که می توانید با سایت خود انجام دهید و در سمت راست پیش نمایشی از سایت خود و تغییراتی که با انتخاب گزینه های مختلف بر روی سایت اعمال می شوند را مشاهده می کنید.

نحوه ی ویرایش Title و Tagline

صفحه ی شخصی سازی تم به شما این امکان را می دهد تا title و tagline صفحه را ویرایش نموده و سپس اثر آن (نحوه ی نمایش آن در سایت اصلی) را بلافاصله مشاهده نمایید. برای این منظور، بخش تنظیمات Site Title &Tagline را باز نموده و متن را ویرایش کنید. همین که متن جدید را تایپ می کنید، اثر آن در سمت راست صفحه، به صورت پیش نمایش نشان داده می شود. زمانی که تغییرات لازم را انجام داده و از خروجی رضایت داشتید، می توانید بر روی دکمه ی Save &Publish کلیک نمایید.

شخصی سازی صفحه ی اصلی سایت

WordPress به شما اجازه می دهد صفحه ی اصلی را به دو صورت نمایش دهید –۱٫ می توانید یک صفحه ی static (ایستا) به عنوان صفحه ی اصلی خود داشته باشید ۲٫ یا می توانید لیستی از جدیدترین مطالب و پست های وبلاگ که تنها بخشی از محتویات آن ها در صفحه ی اصلی سایت نمایش داده می شود را انتخاب نمایید. به منظور تنظیم آن می بایست به صفحه ی شخصی سازی پوسته ی سایت (theme customization) مراجعه نمایید. برای این منظور، تب Static Front Page را باز نمایید. تمامی گزینه های تنظیم نمایش داده می شوند.

آموزش WordPress WordPress تمامی پست های اخیرا درج یا ارسال شده در سایت را به صورت پیش فرض در صفحه ی اصلی نمایش می دهد. اما این امکان برای شما وجود دارد تا صفحه ی اصلی سایت خود را طوری تنظیم کنید که به یک صفحه ی static تبدیل شود (برای این منظور بایستی دکمه ی رادیویی A Static Page را در گزینه ی Front Page displays انتخاب نمایید). با این کار دو option دیگر در اختیار شما قرار می گیرد –انتخاب صفحه ی مورد نظر برای نمایش در صفحه ی اصلی سایت و اینکه مطالب و پست های وبلاگ شما در کدام صفحه به نمایش گذاشته شوند. در هر دو option، شما می توانید از میان تمامی صفحاتی که تاکنون Publish (منتشر) کرده اید، پیج مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در صورت خالی بودن این لیست، نتیجه می گیریم که تا به حال صفحه ای در وب سایت شما ایجاد نشده است.

تنظیمات اضافه بر سازمان پوسته در WordPress

بسته به پوسته ی مورد استفاده در سایت، ممکن است تنظیمات دیگری وجود داشته باشد که در صورت تمایل می توان آن ها را پیکربندی کرد. به عنوان مثال، تم Twenty Fourteen به شما اجازه می دهد رنگ و تصویر پس زمینه و نیز عنوان آن را تغییر دهید. پس از اعمال تغییرات لازم، کافی است برای ذخیره و حفظ آن ها بر روی دکمه ی Save &Publish کلیک نمایید.