کاربران عزیز جوملایی سلام امیدوارم که خوب وخوش باشید، و با اموزش امروز ماکه درمورد اجزای اصلی جوملا است باما همراه باشیدو این مطلب برایتان مفید واقع گردد.

در وهله ی اول,بهتر است نگاه مختصری به نصب پیش فرض joomla 3 بیاندازیم (که در آن قالب پیش فرض protostar می باشد) . پس از نصب برنامه به همراه نمونه داده های پیش فرض, محتوایی در اختیار شما قرار می گیرد که به آشنایی شما با این joomla 3 کمک شایانی می کند . در این مبحث, اطلاعاتی درباره ی layout پیش فرض joomla و نحوه ی مدیریت بخش های مختلف آن در اختیار شما قرار می گیرد . ابتدا, توجه خود را به تصویر ذیل جلب کنید :

Aعنوان وب سایت Joomla

عنوان اصلی وب سایت شما در این بخش تعیین می شود . به منظور تغییر متن مذکور به عنوانی معنی    مراجعه کنید .System -> Global Configuration دار تر, باید ابتدا به

در این صفحه ابتدا ورچسب Site name را پیدا کنید, سپس متن کنار آن را تغییر دهید . در این مثال, متن مورد نظر را به “Our new Joomla website title!” تغییر دادیم . سپس, وری دکمه ی save کلیک کنید .

حال, می توانید به صفحه ی اول سایت رفته و عنوان ساخته شده را مشاهده کنید .

B  نمایش ماژول منو به صورت افقی

منوهای joomla 3 در واقع فهرستی از لینک های مختلف به بخش های متفاوت وب سایت شما و URL های خارجی است . ظاهر و موقعیت آن ها بستگی به قالب انتخابی شما دارد . در این مثال, ماژول های منو در موقعیت Position 1 قرار گرفته اند . به منظور ویرایش فهرست مورد نظر و آیتم های آن, باید به بخش Menus -> Main Menu مرا جعه کنید .

C افزودن تصویر سربرگ, درست بالای محتوا

تصویری است که درست بالای محتوای اصلی قرار می گیرد . در این مورد, تصویر مذکور توسط ماژول Custom HTML ساخته می شود . تصویر مورد نظر با فرمت ساده ی HTML به سربرگ اضافه می شود .

شایان توجه است که این موقعیت تنها برای banner ها و تبلیغات مناسب می باشد . برای قرار دادن چنین محتوایی, باید حتماً از ماژول اختصاصی banner استفاده کنید .

D نمایش مقاله ی انتخابی در Home page

این همان بخش اصلی وب سایت شما محسوب می شود . در اینجا, می توانید یک یا چند مقاله را بسته به نیازتان با فرمتی کاملاً متفاوت نمایش دهید .

E ستون راست به همراه فرم login و ماژول های latest articles

این آیتم موقعیتی همانند ستون/فهرست کناری (sidebar) دارد که دو ماژول latest article و login در آن قرار می گیرد . بیشتر قالب ها دو ستون راست و چپ را پشتیبانی می کنند که تنها در صورت وجود ماژول (در آن ها) نمایش داده می شوند . برای مثال, قالب پیش فرض protostar سه حالت یک ستون, دو ستون یا بدون ستون را همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید پشتیبانی می کند :

طرح تک ستونی :

طرح دو ستونی :

طرح بدون ستون :

F ماژول Breadcrumb در قسمت پایین وب سایت

درست مشابه منوها, فرم login و last article, breadcrumb هم ماژول دیگری هست که در زیر  محتوای اصلی سایت شما قرار می گیرد . این آیتم پیمایش را برای بازدیدکنندگان سایت شما بسیار آسان می کند .