همان طور که باید بدانید از تابع در کدام قسمت برنامه و تحت چه شرایطی باید استفاده کنید باید این را هم بدانید که چگونه باید آن را صدا بزنید.هر زمان که به تابع نیاز باشد نام آن صدا زده می شود. این عمل فراخوانی تابع نامیده می شود. برنامه یا تابعی ک تابع را فراخوانی می کند فراخواننده تابع (function caller)نامید می شود. هنگام فراخوانی تابع، مقدار آرگومان های تابع باید مشخص شود.
اگر تابع مقدار برگشتی دارد هنگام فراخوانی مقدار برگشتی در یک متغیر باید ذخیره شود. یعنی سمت راست تابع علامت مساوی و یک متغیر همنوع مقدار برگشتی تابع قرار می دهیم.
مثال:
تابع square به صورت زیر در برنامه اصلی صدا زده می شود.
;( double sq = square(num
;cout << sq
یا
;( cout << square(num