امکان مرورکردن چند صفحه وب در یک پنجره بصورت Tab (مانند اوپرا) ،نرم افزار ضد جاسوسی داخلی برنامه و اجتماع RSS احتمالا از امکانات اصلی مرورگر ۷ مایکروسافت خواهد بود .

*مایکروسافت CSS 2 را ساپورت میکند ؟

نسخه کنونی IE تمام فانکشن های css 2 را پشتیبانی نمیکند و این برای طراحان مشکل زاست . چون باید سایت ها را طوری طراحی کنند که همه با هر مرورگری که دارند ، چهره سایت رو یکسان ببینند. اما بالاخره مایکروسافت از css 2 پشتیبانی خواهد کرد ؟ فکر نکنم !مایکروسافت ناسازگاری مرورگرش را با بقیه بعنوان یه امتیاز در مسابقه مرورگر ها می پندارد ! چون معمولا طراحان اکثرا سایت ها را طوری طراحی میکنن که اول در مرورگر IE درست نشون داده شود و بعد در بقیه مرورگر ها . چرا ؟ چون ۹۰ درصد مردم از IE برای مرور کردن صفحات وب استفاده میکنند.

*چرا از FireFox استفاده کنیم ؟

اکثر مردم از مرورگر IE استفاده میکنند و این باعث میشه تا ویروس نویسان و سازندگان برنامه های جاسوس نیز کار اصلی خودشونو روی این دسته ۹۰ درصدی از مردم متمرکر کنند. خراب کاران معمولا روی نقاط آسیب پذیر IE کار میکنند و استفاده کنندگان از این مرورگر چندین برابر بیش از کسانی که از مرور گر های دیگر استفاده می کنند در معرض خطرند .

دوم اینکه فایر فاکس امکان مرور چندین صفحه را در یک پنجره میدهد (new tab ) . بنابرین دیگه هنگام گشت و گذار در وب taskbar شما پر نمیشه !

سوم : سرعت لود صفحات در فایر فاکس بیش از IE  میباشد . پس وقت کمتری را هم تلف خواهید کرد.