رنگ
المانهای رنگی نقش مهمی را در اصول و نظام ارائه یک سایت دارند . سبک و روش و فرهنگ و آداب شرکتها با ارائه رنگ در سایت و چگونگی هماهنگی و ترکیب آنها با یکدیگر به تصویر کشیده می شود .
به عنوان مثال یک وب سایت با رنگ بندی قوی مثل قرمز و صورتی و زرد و سبز ، برداشت هنری جذابی از ماهیت های صنعتی و فرهنگی مثل حالتی از یک نرم افزاری با تکنولوژی بالا یا یک واحد گرافیکی به بیننده ارائه می دهد . و از نقطه نظر یک سایت با رنگهای ملایم تری مثل سفید و آبی روشن و یا خاکستری برای محافظه کاری و برای ارگانهای سنتی مثل بانک و یا شرکتهای سرمایه گذاری به کار برده می شود .
یکی از مسائلی که در توسعه و پیشرفت طراحی سایت با آن مواجه میشوید این است که چگونه احساسها را در هنگام انتخاب رنگ برای وب سایت شرکت خود منتقل کنید. کدام رنگها بیشتر مکمل هستند چند رنگ به معرض نمایش گذاشته می شود ؟ آیاشما از خطوط پایه افقی و عمودی استفاده می کنید ؟ آیا سایت شمادارای اشکال هندسی مثل چند ضلعی و مربع می باشد ؟ این سئوال و نیز بقیه سئوالات باید برای بهترین مدل به تصویر کشیدن عکس در یک کمپانی برای کار بران مطرح شود .

نمایش رنگ :

یک مانیتور کامپیوتر شامل هزاران المان است که پیکسل نامیده می شود . هر پیکسل فقط یک رنگ را در یک زمان نشان می دهد . هنگامی که به یک عکس نگاه می کنید شما صدها یا هزاران پیکسل می بینید که هر کدام یک رنگ ویژه دارد و ترکیب آنها باعث ایجاد تصویری می شود که شما می بینید . رنگهایی که وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند رنگ سفید را می سازند به عنوان یک رنگ افزودنی تلقی می گردند . اصل این رنگ شامل رنگهای قرمز و سبز و آبی است که RGB نامیده می شود . مانیتور کامپوتر رنگهای افزودنی را نشان می دهد . اضافه کردن رنگهای بیشتری به این ترکیب در سیستم RGB باعث جابه جایی رنگ به سمت رنگ سفید می شود .

قالبهای رنگ :

رنگها با دو قالب عددی استاندارد شده اند :

۱- درجات قرمز و سبز و آبی(RGB)
۲- هگزا دسیمال

یک طراح برای انجام یک طراحی وب دقیق باید منحصرا از کدهای هگزا دسیمال استفاده کند. ولی به هر جهت برای بحث در مورد اهداف خود هر دو مورد را در نظر می گیریم.
سیستم RGB و هگزا دسیمال یا هر دو ( با هر رنگی که در محدوده دید و بینایی قرار دارند و با خواص گوناگون با یکدیگر ترکیب می شوند معرفی می شوند). قالبهای این رنگها توانایی نمایش ۱۶۷۷۲۲۱۶ رنگ را دارد.

RGB :
مقدار RGB در مبنای ۱۰ در رنج عددی ۰ تا ۲۵۵ می باشد. در سیستم مبنای ۱۰ از ارقام بین ۰ تا ۹ استفاده می شود. وقتی رقم ۱ در دسترس قرار می گیرد مقدار از ۰ به ۱ افزایش می یابد و همینطور بالا می رود. با استفاده از قانون RGB رنگ سفید به شرح زیر تعیین می شود:
R = 255 , G = 255 , B= 255
بنابراین مقدار RGB برای رنگ سفید B=255 ، G=255 ، R=255 که (نمایش ماکسیمم درجه قرمز و سبز و آبی است) می باشد.

مقدار درجه RGB برای رنگ سبز به اینگونه است:

R = 0 , G = 255 , B= 0

بنابراین مقدار RGB برای رنگ سبز ۰ و ۲۵۵ می باشد که نمایش ۰% برای قرمز و آبی و بیشترین درصد برای رنگ سبز است.
شما می توانید رنگ سبز را با کدهای HTML به قرار زیر دنبال کنید:
المانهای رنگی نقش مهمی را در اصول و نظام ارائه یک سایت دارند. سبک و روش و فرهنگ و آداب شرکتها با ارائه رنگ در سایت و چگونگی هماهنگی و ترکیب آنها با یکدیگر به تصویر کشیده می شود.
به عنوان مثال یک وب سایت با رنگ بندی قوی مثل قرمز و صورتی و زرد و سبز ، برداشت هنری جذابی از ماهیت های صنعتی و فرهنگی مثل حالتی از یک نرم افزاری با تکنولوژی بالا یا یک واحد گرافیکی به بیننده ارائه می دهد. و از نقطه نظر یک سایت با رنگهای ملایم تری مثل سفید و آبی روشن و یا خاکستری برای محافظه کاری و برای ارگانهای سنتی مثل بانک و یا شرکتهای سرمایه گذاری به کار برده می شود.
یکی از مسائلی که در توسعه و پیشرفت طراحی سایت با آن مواجه میشوید این است که چگونه احساسها را در هنگام انتخاب رنگ برای وب سایت شرکت خود منتقل کنید. کدام رنگها بیشتر مکمل هستند چند رنگ به معرض نمایش گذاشته می شود ؟ آیاشما از خطوط پایه افقی و عمودی استفاده می کنید؟ آیا سایت شمادارای اشکال هندسی مثل چند ضلعی و مربع می باشد؟ این سئوال و نیز بقیه سئوالات باید برای بهترین مدل به تصویر کشیدن عکس در یک کمپانی برای کار بران مطرح شود.