یکی دیگر از نکاتی که در سئو و بهینه سازی آدرس صفحات سایت خود باید رعایت کنید هر چه ساده تر کردن ساختار صفحات وب و قابل شناسایی کردن آن ها برای کاربران است. همانطور که می دانید اکثر موتورهای جستجوگر مانند گوگل در پایین هر نتیجه بافت شده برای یک کلمه کلیدی آدرس آن صفحه وب را نیز نمایش می دهند ، پس اگر آدرس URL صفحات شما کوتاه یاشد و بتواند پیش نمایش خوبی را از محتویات صفحه شما که کاربر مورد نظر دنبال آن است را نمایش دهد شما شانس بیشتری را دارید که استفاده کنندگان موتورهای جستجورگر سایت و صفحات شما را در بین نتایج نمایش داده شده در موتورهای جستجوگر انتخاب کنند و بر روی آن کلیک کنند که این عامل باعث افزایش CTR و یا همان درصد تعداد نمایش سایت شما بر کلیک های انجام شده بر روی آن در موتورهای جستجوگر می شود که خود باعث افزایش رتبه سایت شما و صفحات آن در گوگل ، یاهو و … می شود.

برای مثال آدرس شماره ۱ بسیار گویا تر و مورد پسند تر است نسبت به آدرس شماره ۲ در زیر ، هر چند که آدرس شماره ۲ بلند تر است و در آن کلمات کلیدی بیشتری استفاده شده است.
۱٫ http://www.car-sell.com/bmw/630i.html
۲٫ http://www.car-sell.com/shop/bmw/serie-6/630i/speedy-car/car-630i.html

نکته ی دیگری که همیشه توسعه دهندگان موتورهای جستجوگر بر روی آن تاکید داشته اند استفاده نکردن از آدرس هایی است که با روش GET ساخته می شوند و در آن ها از علامت سوال ، علامت مساوی و … استفاده می شود. هرچند که این روزها تقریباً تمام موتورهای جستجوگر به خوبی قابل به دنبال کردن اینگونه آدرس ها و ثبت ( index ) کردن محتوای موجود در آن ها هستند و دیگر ترسی از گیر افتادن در حلقه های بی نهایت ساخته شده توسط طراحان متقلب وجود ندارد اما باز هم پیشنهاد می شود که مثلاً به جای آدرس شماره ۲ از آدرس شماره یک برای آدرس دهی صفحات سایت خود استفاده کنید تا موتورهای جستجوگر به صفحات موجود در سایت شما رتبه بهتری بدهند.
۱٫ http://www.domain.com/car/bmw630i
۲٫ http://www.domain.com/?car=bmw630

اگر سایت شما با سیستم مدیریت محتوای خاصی و یا اسکریپت خاصی که امکان تغییر آدرس های GET به حالت معمول ندارد می توانید با استفاده از ساخت یک فایل متنی با نام .htaccess در سرور سایت خود و نوشتن کدهای زیر در آن مشکل مورد نظر را به راحتی برای همیشه و تمامی صفحات سایت خود به صورت یکجا حل کنید.
۱٫ RewriteEngine on
۲٫ RewriteRule ^car/(.*)$ /games.php?id=$1 [L]

البته این یک نمونه بسیار ساده است برای اینکه شما با طرز کار با این فایل و کدهای استفاده شده در آن آشنا شوید و حتماً در آینده نزدیک نوشته های بیشتری را برای استفاده از فایل htaccess. خواهید خواند.