اگر شما صاحب وب سایت هستید و یا قصد دارید که یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید، اگر این کسب و کار اصلی شماست یا ابزاری است برای بازاریابی اینترنتی؛ ترکیب اهداف و استراتژی بازاریابی اینترنتی مثل محتوا، کلیدی است برای برقراری تعامل با کاربران یا حتی متد و روش اصلی برای کسب در آمد.

محتوای وب سایت در نقش ها دیگری هم ظاهر می شود، مثل افزایش ترافیک برای وب سایت، حفظ کردن کاربران و ارائه خدمت به آنها به عنوان قسمتی از تأثیرات در بازاریابی شما.

راهکار هایی که در زیر آمده، توضیحی است که چه طور از محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

محتوا به عنوان استراتژی دارایی

در گوگل اهداف و استراتژی بازاریابی اینترنتی مثل محتوا، فاکتور مهمی در نمایش سایت شما برای کاربران اینترنت است و فرمول دست یافتن به آن کمیت، کیفیت، و بهینه سازی محتوا می باشد.

شرکت های آنلاین برای مدت زمان زیادی سرمایه گذاری های کلانی بر روی ایجاد و بهینه سازی محتوا به عنوان ابزار اصلی و اولیه کسب مشتری داشته اند. این استراتژی بازاریابی اینترنتی در گذشته به کار گرفته شده اما هنوز هم به عنوان ابزاری مؤثر برای بازاریابی تعیین می شود.

امروزه دیگر استفاده از محتوا به آسانی گذشته نیست. ۳ دلیل اساسی و مهم علت این امر را تشکیل می دهد.

  • فراوانی و ازدیاد انواع مختلف محتوا، پیدا شدن و برجسته شدن محتوای شما را سخت تر می کند.
  • گوگل در بروز رسانی، افزایش سرعت و تغییر دادن الگوریتم های جستجو، مرتبا در حال بروز رسانی است و در بعضی از انواع آن بر علیه شما نیز کار می کند.
  • همان طور که پرتال های اجتماعی در حال گسترش و تبدیل شدن به مقصدی اصلی می باشند، ابزار های دیگری نیز به جای موتور های جستجو جایگزین خواهد شد.

محتوا به عنوان استراتژی نگهداری

بازدید کنندگان تنها بنا بر دلایل خاصی در سایت شما مدت زمان بیشتری را سپری می کنند و یا به سایت شما بیشتر مراجعه می کنند.

  • یا شما محصولی دارید که مورد علاقه و نیاز آنهاست و سایت شما را جذاب می کند
  • یا شما دارای محتوای زیاد در قالب برندی قوی هستید که اجتناب از سایت شما را غیر ممکن می کند.

بسیاری از کسب و کار های آنلاین برای برقراری تعامل با کاربران و خلق یک تجربه جذاب و به یاد ماندنی، آنها را تشویق می کنند که دوباره به سایت شما مراجعه کنند.

هدف اصلی ایجاد کنندگان محتوا، خلق و القاء احساس ضرورت و نیاز در کاربر، برای بازگشت به سایت شما و چک کردن تازه ترین اخبار و پست ها و آخرین وضعیت های بروز شده می باشد.

ایجاد حس اعتماد و وجود یک موتور بازاریابی و ایمیل قوی و قدرتمند که کاربران را از آخرین و جدید ترین محتوا آگاه می سازد، باعث به وجود آمدن حس وفاداری کاربران نسبت به شما می شود.

محتوا به عنوان هدف و استراتژی بازاریابی

قدرتمند بودن پایه و اساس محتوای بروز و تازه – چه از طریق مقاله، مصاحبه و چه از طریق محتوای ایجاد شده توسط کاربر- به راحتی می تواند اهرمی باشد برای دایر کردن و فراهم آوردن تبلیغات ایمیلی موفق. منتشر کردن محتوای بروز و ارسال آن برای کاربران به صورت مداوم و در قالبی از قبل تعریف شده، می تواند حداقل تلاش شما و روشی کم هزینه برای تعامل با کاربران باشد. شما می توانید با استفاده از این روش کاری کنید که کاربران برای بازدید وب سایت شما ترغیب شوند

در بالای ایمیل ها راهی برای انتشار اهداف و استراتژی بازاریابی محتوای خود در فضای وب پیدا کنید. این کار را از طریق پست ها، مقاله ها، RSS ها و دیگر اشتراک های خبری انجام دهید. به محض آن که شما این مکانیزم را به کار بگیرید محتوای شما شروع به کار می کند. در آن صورت حجم بالای ترافیکی که از این طریق به سایت شما مراجعه می کنند را خواهید دید و به دلیل آن که بهینه سازی سایت شما باید سود آور باشد، شاهد افزایش ترافیک از طریق جستجو ها باشید.

و در آخر این بخش باید اقرار کنیم که شما می توانید و باید بتوانید که قدرت محتوای تازه و در حال پیشرفت خود را از طریقFacebook ، Twitter، Digg و … گسترش دهید.

اینها تماماً استراتژی ها و اهداف عالی بازاریابی اینترنتی می باشند و امروزه باید انجام بپذیرد.

محتوا به عنوان استراتژی کسب در آمد

و در پایان ما به دنبال کسب در آمد هستیم.

هیچ کس قصد ندارد که بدون دریافت هیچ گونه سودی، بر روی محتوای تازه، جدید و با کیفیت بالا سرمایه گذاری کند.

اگرچه در اکثر موارد، محتوا به تنهایی سود آور نخواهد بود.

  • در قدم اول، محتوا به عنوان یک ابزار برای اهداف و استراتژی بازاریابی ایجاد می شود تا به فروش محصولات و عرضه خدمات اصلی یک کسب و کار کمک کند.
  • در قدم بعد، محتوا به عنوان محیطی برای موتور های کسب درآمد از قبیل تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.

وقتی صحبت از استراتژی ها و اهداف بازاریابی محتوا می شود، اکثر ما به مورد دوم فکر می کنیم. حقیقت این است که کسب درآمد بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های آنلاین از طریق تبلیغات صورت می پذیرد و اگر به خاطر این حقیقت نبود، شرکت گوگل امروزه در این جایگاه ظاهر نمی شد.

به نمایش در آوردن تبلیغات در بالا، کنار، و هر جایی از محتوا در هر فرم و شکلی از قبیل مقالات و ویدئو ها به عنوان استراتژی اصلی معتبر برای کسب و کارهای آنلاین استفاده می شوند.

نتیجه:

سرمایه گذاری بر روی استراتژی ها و اهداف بازاریابی محتوا، اولویت اصلی شما برای موفقیت کسب و کار های آنلاین بوده و خواهد بود. اگر چه ممکن است منافع خاص و حداقل نیاز به محتوای خوب و مؤثر در طول زمان افزایش یابد و دستخوش تغییر شود، اما اهمیت تولید، استفاده و بهینه سازی محتوا برای کسب و کار شما به یقین بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.

همزمان با افزایش رقابت و تولید سایت هایی با محتوای مشابه به عنوان اهداف و استراتژی بازاریابی اینترنتی، بسیار با اهمیت است که نوآوری کنید و خلاقیت به خرج دهید و کمی فراتر فکر کنید و محتوا را اولویتی برای کسب و کار قرار دهید، نه نیازی برای آن.