ارزش و مفهوم نام تجاری خود را تعیین کنید و مطمئن شوید که آن دقیقاً منعکس کننده‌ی نام تجاری شماست .

یک: برای اینکه از این سناریو مطمئن شوید وجود دارد : اگر شما هر کدام از ارزش‌ها را حذف کنید ، عملکرد و اعتبار برنتان نیز از بین خواهد رفت و همه چیز متوقف خواهد شد ؟ اگر نه پس ارزش ، یک ارزش واقعی نبوده است .

دو : یک استراتژی موقعیت یابی که برند شما را در دسته‌ی مورد نظرتان به یک رهبر تبدیل می‌کند را تعیین کنید و یا توسعه دهید . منظور ما یک شعار نیست که فقط الهام بخش باشد بلکه هر چیزی است که باعث می‌شود تا مشتری پول بیشتری بابت آن بپردازد .

سه : پالت رنگ خود را انحصاری کنید . به رقبای خود نگاهی بیندازید و یک رنگ را به عنوان یک نماد که به طور انحصاری نشان دهنده‌ی برند تجاری شما باشد را انتخاب کنید . UPS فکر کنید .

چهار : با سهامداران مختلف صحبت کنید و  مطمئن شوید که درک آن‌ها از برند شما دقیقاً بازتاب کننده‌ی همان واقعیتی باشد که برند تجاری شما آن‌را منعکس می‌کند .

پنج :  آیا لوگوی برند شما همگام با فرهنگ نام تجاری شما است ؟ آیا آن به بروز رسانی و موارد دیگر احتیاج دارد ؟ بسیاری از شرکت‌های طراحی گرافیکی و آژانس‌های تبلیغاتی معتقدند که نام تجاری از اینجا شروع می‌شود – جای تأسف است . لوگوی نام تجاری باید ارزش شما را منعکس کند و آن‌را به تمامیت نشان دهد و همچنین به متمایز شدن شما نیز کمک کند . لوگوی شما در اصل چهره‌ی برند شماست و اینکه چطور مردم را با دیدگاه بصری شما آشنا کند بسیار مهم است .

به طور طبیعی کارهای بسیاری برای یک برندینگ وجود دارد اما اگر شما به خوبی قادر به ساخت همین ۵ مرحله در یک پیام منسجم باشید به راحتی می‌توانید برند تجاری خود را تقویت کنید و مطمئن باشید که این امر در افزایش میزان فروش محصولات و یا خدمات شما بسیار مثمر ثمر خواهد بود