وردپرس برای امنیت بیشتر، به شما فقط اجازه آپلود برخی فایلهای محدود با پسوند های مشخص را میدهد و نمیتوانید بصورت پیشفرض هر فایلی را توسط وردپرس روی هاست بریزید. شما فقط میتوانید فایل های رایج و مرسوم مرتبط با عکسها، چندرسانه ای و نیز برخی فایلهای متنی مشخص را با آپلودر وردپرس، آپلود کنید. اما اگر به هر دلیلی میخواستید فایلی غیر از اینها را آپلود کنید چطور؟ اگر فایل شما در لیست سفید وردپرس قرار نداشته باشد بطور معمول باید بیخیال این قضیه بشوید اما در این پست از «وردپرس با طعم فارسی» به شما آموزش میدهیم چطور انواع فایل با پسوندهای مختلف را توسط وردپرس آپلود کنید. با ما همراه شوید.

not-allowed-file-type

فایلهای مجاز وردپرس

وردپرس به شما این اجازه را داده تا انواع فایلهای رایج و عمومی تصویر، صدا، فیلم، پی دی اف، فایلهای مایکروسافت آفیس و اسناد تهیه شده در اپن آفیس را بدون هیچ منعی آپلود کنید. در سایت وردپرس میتوانید لیست کامل فایلهای مختلف بهمراه پسوند آنها که در لیست سفید قرار دارند را مشاهده کنید.

اضافه کردن فرمت های جدید به وردپرس

امنیت، مهم ترین دغدغه وردپرس برای محدود کردن کاربران در آپلود فایلهای مختلف بیان شده است. با این حال این بدان معنا نیست که نمیشود هیچ استثنایی برای این محدودیت قایل شد. با کمی دانش وردپرسی میتوانید انواع مختلف فایلها با فرمت های دیگر را نیز توسط آپلودر وردپرس، روی هاست بریزید.

برای این منظور کافی است این قطعه کد را به فایل functions.php اضافه کنید:

بیاد داشته باشید در کد بالا، فرمت فایل مورد نظر باید بهمراه mime_types آنها در آرایه ذکر شود. مایم تایپ در حقیقت نوع اطلاعات داخل فایل را مشخص میکند. برای مشاهده لیست کامل فرمتهای مختلف بهمراه مایم تایپ آنها به این وبسایت مراجعه کنید.

در مثال بالا، فرمت svg بهمراه mime_type آن یعنی image/svg+xml ذکر شده است.

همچنین شما میتوانید چندین فرمت جدید را در یک کد یکجا معرفی کنید:

امیدواریم این آموزش برای شما راهگشا باشد ولی سعی کنید تا نیاز مبرم به اضافه کردن فرمت های جدید ندارید، اینکار را انجام ندهید چون امنیت سایت وردپرسی شما را بشدت تحت تاثیر قرار میدهد.

filetype-uploaded