یک تاکتیک SEO زمانی در دسته Black Hat قرار می گیرد که ویژگی های زیر را شامل شود:
۱٫ تلاش برای افزایش رتبه بوسیله راه کارهایی که مورد تصویب موتورهای جستجو نمی باشند و چیزی جز فریب کاری نیست.
۲٫ هدایت بازدید کننده ها از یک صفحه که برای موتور جستجوگر ساخته شده است به صفحه دیگری که بیشتر برای بازدید کننده خوشایندتر است.
۳٫ هدایت بازدید کننده ها به صفحه ای که متفاوت از صفحه ای می باشد که موتور جستجو رتبه داده است.
۴٫ به کار بردن یک نسخه از صفحه برای عنکبوت ربات های (spider bots) موتور جستجوگر و یک نسخه دیگر برای بازدید کننده های آن صفحه. اسم این تکنیک Cloaking SEO می باشد.
۵٫ استفاده از متن مخفی یا غیر قابل مشاهده به کمک رنگ پس زمینه در صفحه، یا با استفاده از فونت بسیار ریز یا مخفی نمودن متن بوسیله کد HTML مانند بخش “no frame”.
۶٫ تکرار کلمات کلیدی در بخش های کد metatag، و استفاده از کلمات کلیدی که ربطی به محتوای وب سایت ندارند. اسم این تکنیک metatag stuffing (انباشتن metatag) می باشد.
۷٫ برآورده کردن جای خالی برای کلمات کلیدی داخل یک صفحه با هدف افزایش شمار کلمات کلیدی، تنوع و حجم صفحه وب که به این تکنیک Keyword stuffing (انباشتن کلمات کلیدی) می گویند.
۸٫ ساخت صفحات وب بی کیفیت که شامل محتوای بسیار کم اما در عوض انباشته شده با کلمات کلیدی و عبارات مشابه بسیاری می باشد. به این گونه صفحات، Doorway یا Gateway Pages گفته می شود.
۹٫ وب سایت هایی یکسان با میزبانی وب سایت های متعدد – به عبارتی همه وب سایت ها محتوایی مشابه دارند اما از لینک آدرس متفاوت استفاده می شود. به طور مثال: www.01.example.com, www.02.example.com
۱۰٫ ایجاد یک کپی تقلبی از یک وب سایت محبوب که با این کار به خزنده وب (web crawler) محتوایی مشابه به سایت اصلی را نشان می دهند، اما بعد، بازدید کنندگان را به یک وب سایت نامربوط یا ویروسی هدایت می کنند. که این تکنیک ربایش صفحه یا page hijacking گفته می شود.

همواره از این تاکتیک های Black Hat به منظور بهبود رتبه خود دوری کنید. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که این ویژگی ها را در وب سایت شما شناسایی کنند و در نهایت شما به هیچ چیز دست نخواهید یافت. بازدید کننده ای که اصلا وجود خارجی ندارد، ترافیک کاذب ، وب سایت شما را بهترین نمی کند.

منبع: انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران